Vantec Nextstar 2 3.5" voeding specs

Pagina: 1
Acties:

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:54
Ik heb een Vantec Nextstar 2 3.5" waarvan ik per ongeluk de voeding van had weggegooid. Reden doet er hier nu even niet toe.
Bij toeval kon ik een voeding krijgen met de zelfde aansluiting maar blijkbaar is die te zwaar, dus twee disken opgeblazen...

Gelukkig waren beide disken niet van belang, dus dat boeit ook weer niet.

Wat ik wil weten is, heeft iemand zo'n behuizing en kan die mij de specificaties van de voeding posten alhier?
Er zou iets in de trend van DC Output 5V en 12V op moeten staan, en dan met name de Wattages die er door geleverd worden.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik heb voor je gezocht op de site van Vantec, maar daar kon ik niets vinden.
Kan je eens contact met ze opnemen?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:54
Tuurlijk kan dat, maar denk dat als iemand zo'n ding heeft het sneller is om hier te posten.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik kan het ook niet op de datasheets en specs @ Vantec site vinden. Maar ik ga ervan uit dat het gewoon minimaal een 12V DC adapter nodig heeft. De schijven hebben in regel 12V nodig voor het opspinmotortje. De wattages en stroomsterkte maken toch niet zoveel uit? Er wordt opgenomen wat er maar nodig is (afaik ;) ). De spanning maakt wel uit, hoe hoger, hoe schadelijker.

[ Voor 32% gewijzigd door BalusC op 09-06-2006 08:23 ]

Verwijderd

Voor de duidelijkheid, de vantec site had ik ook al doorgespit gisternacht.

Van het Wattage, dat idee had ik ook.
Welke Wattage er op welke lijn zit weet ik nu even niet, zit op mijn werk nl.
Iig was er een 30W.

Vreemde is dat beide disken die ik geprobeerd heb niet eens op spinden, en iig een van de twee gaf vlak nadat er spanning op kwam een "poef" en een rook lucht. Chip doorgebrand...

Kan natuurlijk ook zijn dat de behuizing niet meer goed is, maar dat is dan wel heel erg plotseling gegaan.