Webcam stream richting internet

Pagina: 1
Acties:

• Icheb
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-02 17:22
Ik ben op dit moment op zoek naar een oplossing voor het volgende probleem;
Ik heb een Windows computer, met daarop een USB webcam. Deze webcam wil ik via een site publiceren. Tot nu toe zou ik één van de tienduizend programmatjes van download.com of iets in die koers kunnen gebruiken. Maar alsnog nu iets complexer.
De locatie waar deze Windows computer staat heeft maar een upload van 256 kbit, in combinatie met het feit dat ik een behoorlijke hoeveelheid bezoekers verwacht, en in combinatie met het feit dat ik een aantal Linux servers heb in datacenters met een normale 100 Mbit upload, ben ik op zoek naar een methode om een JPEG stream (ik dacht dat zoiets mjpeg heette) te maken.
Deze mjpeg moet continue geupload worden naar een server in een datacenter waarna deze stream via die server beschikbaar wordt.

Nu heb ik geen toegang tot de poort configuratie op de router van die locatie, dus webcam32 en vergelijkbare programma's zijn om 2 reden niet mogelijk.
  1. Er zijn open poortjes voor nodig.
  2. Ze maken gebruik van de bandbreedte van de ADSL verbinding, 2 bezoekers en er is geen upload meer over...
Kent iemand een methode om op deze manier een webcam te publiceren. Ik zou het graag met bewegende beelden willen doen, ipv 1x per 10 sec een JPG uploaden ;).

sebsoft.nl

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Gratuit en daarmee kun je volgens mij gewoon een stream naar buiten duwen en die vanuit je datacenter verder streamen.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Icheb
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-02 17:22
Windows media encoder...
Die is er zeker niet voor Linux ;).

Heb al een klein beetje gezocht. Het is een interessante optie, maar ik heb geen servers tot mijn beschikking met een goede verbinding, waar Windows op draait.

sebsoft.nl