Toon posts:

Grote prijsverlaging Athlon 64?

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Al een tijdje volg ik, en velen waarschijnlijk, de prijzen van processoren. Nu zie ik in de Pricewatch bijvoorbeeld de Athlon 64 3500+ al voor minder dan 120 euro staan. Een beetje verder surfen leert dat de prijzen van alle Athlon 64 CPU's met één kern zeer sterk in prijs verlaagd zijn (met wel 40 procent) - nog niet doorgevoerd in Pricewatch.

Alleen kan ik nergens een nieuwsbericht vinden waaruit een officiële prijsverlaging van AMD daadwerkelijk blijkt. Weet iemand meer van deze mogelijk zet van AMD?

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:38
Ik denk dat het te maken heeft met de volgende zaken:

Nieuwe Socket van AMD is uit, namelijk AM2.

Intel komt met de Core 2 Duo processor, die gehakt maakt van de A64. Gevolg dat Intel haar oude modellen de komende maanden de deur uit gaat pushen en deze voor een zeer lage prijs verkoopt (Prijsdaling zijn al een tijdje bekend)

Daarbij is ook de prijsdaling van AMD bekent dat ze de X2 willen verlagen.

Het wordt denk ik over 1/2 maanden een mooie tijd voor mensen die een nieuwe CPU willen kopen. Lage nieuw prijzen. 2e hands zal de markt ook overspoelt worden. Het zal dan niet lang duren of je krijgt een 3000+ voor ~60 euro.

[ Voor 14% gewijzigd door STIMPPYYY op 09-06-2006 00:30 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Gewoon even wachten op het nieuwsbericht? Als er nog geen nieuwsitems over zijn geweest op de FP, dan zal ook niemand het weten 8)7 In ieder geval is er wel een patroon in de prijsverlagingen, ongeveer ieder kwartaal komen de prijsverlagingen, wanneer er een nieuw topmodel is uitgebracht of wanneer de grote switch naar een ander socket/generatie plaatsvindt.

In ieder geval is zo'n "wanneer komen ze?" topic niet echt nuttig. Hou gewoon de FP in de gaten :)

Dit topic is gesloten.