[Firefox op de Mac: probleem met iframe scrollbar icm Flash

Pagina: 1
Acties:

• Urk
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-02 21:45
Een heel vreemd probleem...

Deze website [link verwijderd]

De site is erg goed crossbrowser werkend, na een aantal dagen non-stop dag en nacht werken aan deze site met verschillende personen (iemand voor flash en ik voor html, css en javascript) blijft er 1 probleem over welke ik niet opgelost krijg.

Een stuk van de flash movie is transparant, hier staat een IFRAME in met HTML content, de scrollbar van het iframe werkt prima op IE/Windows, Firefox/Windows, Safari/Mac maar helaas niet op Firefox/Mac!
Klik bijv. eens op de pagina algemene voorwaarden (link rechtsboven), dit is een lange pagina waar absoluut scrollbars moeten verschijnen. Het lijkt of bij Firefox 1.5.0.4 op MacOS X de scrollbar wordt overlayerd door iets anders, zodra ik namelijk de iframe breder maak zodat hij buiten de FLASH movie valt aan de rechterkant zie ik wel een scrollbar in FF op de Mac.
Echter is dat natuurlijk niet de bedoeling.

Zou het hier misschien om een bug gaan of is er een workaround c.q. andere oplossing? Wie kan dit testen op een Mac met Firefox?
Het kan haast geen fout lijkt mij zijn in de html of css omdat het in de 3 andere situaties prima werkt.

Hopelijk kan iemand helpen? _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Urk op 12-06-2006 23:42 ]

Verwijderd

Ik krijg hier inderdaad geen scrollbar te zien met Firefox / Mac.
Misschien kun je het frame aanroepen door een overflow mee te geven.

<iframe name="frame" style="overflow-y:scroll;" frameborder="0" src="pagina.php"></iframe>

Ik heb het echter niet kunnen testen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2006 00:22 ]

• Urk
Verwijderd schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 00:19:
Ik krijg hier inderdaad geen scrollbar te zien met Firefox / Mac.
Misschien kun je het frame aanroepen door een overflow mee te geven.

<iframe name="frame" style="overflow-y:scroll;" frameborder="0" src="pagina.php"></iframe>

Ik heb het echter niet kunnen testen.
Thanks! Dit had ik al wel geprobeerd maar geeft helaas geen resultaat, ook de iframe tag afsluiten met </iframe> i.p.v. <iframe /> maakt niet uit (logisch).
Het rare is dat de scrollbar er wel is, echter verschijnt hij niet on-top bij Firefox op de Mac, in de andere situaties wel. Vreemd toch?

[ Voor 8% gewijzigd door Urk op 09-06-2006 00:46 ]

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:40

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

Heb je al met de z-index gespeeld? edit: dan valt het menu er uiteraard niet meer overheen.

Ik ondervind ook problemen hier in firefox (1.0.6 weliswaar) onder linux. De uitklapmenu's verschijnen slechts een fractie van een seconde. Zal nog es ff kijken.

offtopic:
verder mist je site een echte structuur; dus koppen en dergelijke. En alhoewel je gebruik maakt van een flash menu, zou ik toch een simpel html menuutje opnemen (en onzichtbaar maken middels css) zodat mensen zonder flash toch enigszins uit de voeten kunnen op je website. Bovendien draagt dit bij aan betere indexering door zoekmachines.

[ Voor 93% gewijzigd door Sappie op 09-06-2006 09:18 ]

Specs | Audioscrobbler

• Urk
Sappie schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 09:11:
Heb je al met de z-index gespeeld? edit: dan valt het menu er uiteraard niet meer overheen.

Ik ondervind ook problemen hier in firefox (1.0.6 weliswaar) onder linux. De uitklapmenu's verschijnen slechts een fractie van een seconde. Zal nog es ff kijken.

offtopic:
verder mist je site een echte structuur; dus koppen en dergelijke. En alhoewel je gebruik maakt van een flash menu, zou ik toch een simpel html menuutje opnemen (en onzichtbaar maken middels css) zodat mensen zonder flash toch enigszins uit de voeten kunnen op je website. Bovendien draagt dit bij aan betere indexering door zoekmachines.
Ja, al gedaan maar lost niets op. De menu's moeten zichtbaar blijven uiteraard, we hebben gedacht over DHTML menu's maar dat is geen optie vanwege styling.