Zolang ze de client niet aanpassen (een loader mag wel) en geen originele stukken code va nde server gebruiken mag het 100% legaal.
Je kunt het een grijs gebied noemen maar het gebeurd al zoveel en geen enkele rechter heeft uitgesproken dat dit niet mag, ik noem het ook geen grijs gebied.
Maar verder, op pRose tala is de 2nd job quest bugged, dus ik houd er ook mee op en ga niet meer top uppen.
Leuke verbeteringen op zich, paar min puntjes over het skillsysteem, maar de client zelf is helemaal top.
Zitten ook nagenoeg geen bugs in, wat er in zit werkt eigenlijk naar behoren, en iets wat mist vind ik geen bug.
Mooie vind ik is dat er geen blauwe equip is voor jobs, alleen low lvl equipment, all job, is er in blue.
Stats zijn rare maar wel irose style, midner nutteloze stats dus
Craft systeem is licht aangepast, maar dat is wel ok, geen verbetering, maar ook niet verslechterd.
Wel kunnen er nu hp en mp pots gecraft worden!
Mja clan window is ietswat veranderd, quest screen, layout va nde client heeft iedereen nu wel door, adventures plains...
Spawnrates zijn erg goed, op de 2nd job questmobs na, maar dat is makkelijk te fixen.
Ook nu weer voegt dex geen mspd toe (gelukkig zou ik haast zeggen)
Zowel con als dex lijken geen atk power te adden voro wands.
Mages kunnen zichzelf nu niet meer healen (ja je kan een zwakke nutteloze cure hebben)
Clerics kunnen nu solo'en maar pvp leggen ze het zwaar af, irose style is er niet bij.
Blue weapons voor lvl 100 zijn zwaar overpowered, en dat zou ik fixen, hoe wel het voor mage aardig klopt met wat ik gewend ben, doch wel iets overpowered.
Clangrades nog niet terug, maar dat komt vast wel goed, dus ook geen clanpoints.
Geen meer dan (1) drop, dat zie ik wel graag gefixt.
Veel van dezelfde drops en nagenoeg nooit equip drops, tot het extreme aan toe vind ik, mag rustig wat meer droppen.
Artisians zijn doordat er nu geen blues meer zijn, behalve weapons dan (die evenveel atk geven als een yellow op (1) overigens), weer aantrekkelijk om te spelen.
Bij artisians zijn de atk skills gefixt begreep ik.
Blauwe wapens, hogere atk is nu ook weer hogere lvl requirement, zoals het hoort.
Jammer genoeg nog steeds 3 maps op eldeon, maar nu iig wel drops daar, maar nog steeds geen lvl 100+ equip of weapons.
Owja die party hp bug is weer terug, die fixen ze zo vaak als dat ie terug komt dus ik vraag me serieus af waarom fixen ze dat niet voor eens en altijd?
Pas zogenaamd gefixt maar nog steeds niet 100%
Iig van 2nd job skills kan ik niet veel zeggen maar alle jobs zien er zo best ok uit, maar schijnbaar van die paar 2nd jobs die er zijn heb ik gehoord dat de 2nd job skills zwaar bugged zijn zoals het begin van erose met sommige skills.
Mwa het zijn eigenlijk kleine dingen die gefixt moeten worden en dat lijkt mij geen probleem, zijn maar een paar dingen die ik echt anders zou doen.
Bijv. muse heb je dat cleric perse wand moet gebruiken en mage een staff, anders kun je de skills niet casten, en dit vind ik absolute bs, een magic weapon is zowel een staff als wand...
Mage geen goede heal, en 2nd job mage geen def passive...
Ofwel je kiest nu voor elke job bij 1st job eigenlijk al voor je 2nd job...
En dan kom ik op het laatste punt, geen werkende stat reset en al helemaal geen skill reset!!!
Dit kan ik dan absoluut niet behappen, why why why? lijkt me een kleine moeite te fixen.
Zover wat mij is opgevallen in 2 weken, iig overwegend positief, met een paar kleine buggs en onvolkomenheden, en een paar toch wel gigantische missers zo durf ik het wel te noemen.
Het zal gewoon weer wennen worden, maar best from all roses is het zeker nog niet zoals we eerst dachten.