Sitecom WL-105b trekt LAN poort vol tussen modem

Pagina: 1
Acties:

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:02

DaWaN

'r you wicked ??

Topicstarter
Ik heb hier een Sitecom WL-105b staan die in verbinding staat met een Alcatel speedtouch 510 modem (multi pc, het accespoint hangt aan poort 4).
Zodra ik de LAN poort aansluit begint op het accespoint direct het LAN poortje te knipperen. Als ik het accespoint wil instellen (doe ik via PC in netwerk) dan lukt dat hooguit de eerste 3x daarna is het accespoint onbereikbaar. Ik heb al verschillende IP adressen voor het accespoint ingesteld. De laatste firmware staat geinstalleerd op het accespoint. Als ik bij de 510 in de diagnotics kijk zie ik ook dat het accespoint veel dataverkeer gerereerd op de LAN poort. Maar waarom ?? Ik heb de accespoint beveiligd dmv MAC adres filtering en WEP en dus is het onmogelijk dat de buren op mijn accespoint kunnen. Mijn PSP kan er via internetten maar het gaat niet snel, als ik wil video's wil streamen via het LAN naar de PSP is het gewoon onmogelijk door die enorm langzame verbinding tussen accespoint en PC's in het LAN.
Ik vind dit vreemd, waarom doet die sitecom nu zomaar zoveel data verkeer maken ??

[ Voor 5% gewijzigd door DaWaN op 08-06-2006 23:13 ]

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Ik heb vaker gelezen dat dit model de neiging heeft om niet meer bereikbaar te zijn na het doen van instellingen (ik heb het op dit moment zelf ook :P), maar waarom die grote hoeveelheid verkeer aangemaakt wordt weet ik ook niet. Misschien is er iets mis met de adressen?

Verwijderd

Hubje ertussen en dan het dataverkeer es bekijken met een sniffer? =) dan zie je wat er gebeurt