Diashow van bluescreens.. wat is er mis?

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• plakbandrol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-02 12:36
Ik heb een al wat oudere PC, de specs zijn als volgt:

Asus a7v133, AMD 1ghz, 256mb geheugen, 80GB WD HD

Op een gegeven moment wou hij niet meer booten, het beeld ging op zwart en er gebeurde niks meer, in veilig modus bleef hij bij het opstarten hangen op het bestand TDI.SYS

Ik besloot WinXP er opnieuw op te zetten, maar aan het begin van de installatie kreeg ik steeds de BSOD "PAGE FAULT IN NONPAGED AREA", bij het nazoeken bleek het waarschijnlijk aan de HD te liggen, dus die heb ik vervangen met een nieuwe WD 80GB.

Gevolg was dat de windows setup wel begon, tot aan het deel waar je partities moet kiezen, toen knalde hij keer op keer eruit met deze error.. na wat rondzoeken bleek het waarschijnlijk aan het geheugen te liggen, dus heb ik een nieuw reepje gekocht.

Blijkbaar hielp dat, want hij kwam nu voorbij het partitiescherm en begon aan het formatteren. Maar halverwege kwam hij met het BSOD "DRIVER IRQ NOG LESS OR EQUAL"... waarschijnlijk kwam dat door een pci kaart die niet goed was, dus ik heb alle pci kaartjes eruit gehaald, en een andere videokaart erin gestoken.
Vervolgens draaide ik de install opnieuw, en bij het formatteren kreeg ik dit keer de error "BAD POOL HEADER"

Ik snap er zo langzamerhand niets meer van... zou het 't moederbord zijn?

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 21:33
Memtest al eens geprobeerd? 9 van de 10 keer is het geheugen de oorzaak van BSODs.
Ook je nieuwe latje kan heel goed fouten geven.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:34

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Mijn gok, moederbord, lekke elko's.

• plakbandrol
frickY schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 22:49:
Memtest al eens geprobeerd? 9 van de 10 keer is het geheugen de oorzaak van BSODs.
Ook je nieuwe latje kan heel goed fouten geven.
moet ik eerst windows erop zien te krijgen denk ik

• plakbandrol
sebastius schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 22:49:
Mijn gok, moederbord, lekke elko's.
is dat normaal bij een asus van zo'n 5 jaar oud?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Tja bij een moederbord van 5 jaar oud lijkt me weinig meer uit te sluiten, of ben ik negatief over de gemiddelde levensduur van een pc, tell me :P

Maar je zou nog een andere voeding, kabels, cdromspeler of Windows CD kunnen proberen, anders zal het moederbord toch wel redelijk aan z'n einde zijn ben ik bang...

Ik verplaats je topic wel even van Client Software Algemeen naar Processors, Mobo's & Geheugen omdat het er op lijkt dat er iets mis is met je hardware.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• plakbandrol
hmm ja was ik nog vergeten te melden, heb nieuwe IDE kabels en nieuwe cdrom speler erin gedaan

snap er weinig meer van :P

Verwijderd

Ik zou ander geheugen proberen. 95% zeker dat je probleem dan is opgelost.

• plakbandrol
Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 23:11:
Ik zou ander geheugen proberen. 95% zeker dat je probleem dan is opgelost.
Dat heb ik al een keer gedaan.. zit een gloednieuw reepje kingston in..

[ Voor 9% gewijzigd door plakbandrol op 08-06-2006 23:13 ]

• Thandor
  • Laatst online: 22:51

Thandor

SilverStreak

Sla de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter er eens op na :)
Daar staan veel tips in. Ook over de lekkende condensatoren.

Voor Memtest heb je geen Windows nodig. Een bootable CD (met enkel Memtest) voldoet al.
Overigens kun je ook veel hardware uitsluiten door zoveel mogelijk irrelevante hardware uit de PC te halen :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• hovingtim
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-06-2023

hovingtim

Wicked

Weet bijna voor 90% cker dat het je MOBO is. Dit is mij namelijk ook overkomen met dezelfde fout meldingen die jij beschrijft.

Ik had een gigabyte mobo ongeveer 4 jaar oud. De elco's (alle 8) rond de CPU stonden bol. Een paar van lek. Na een keer op een feestje de pc meegenomen te hebben voor wat muziek. Thuis gekomen wou niet meer booten. Steeds meer errors. Nadak Mobo had vervangen konk alle orginele apperatuur weer trg zetten en nergens meer last van gehad (systeem draait nogsteeds)

Save Water Drink Beer

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-05 16:51
memtest kan ook zonder windows hoor ;)

Computer says no

• plakbandrol
Nouja dus het moederbord is terminaal ziek

dan maar op marktplaats een soortgelijke zoeken, anders moet ik ook nieuwe cpu en geheugen gaan scoren :P

• plakbandrol
hmm bedenk me net dat het natuurlijk ook de voeding kan zijn.. of geeft dat weer andere symptonen?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik ben helaas niet overtuigd van jouw inzet wat betreft het troubleshooting. Begin hier: PMG Beleid :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.