[MacBook] Cd wil niet uit drive en boot ook niet

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:15

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Het probleem is als volgt:

Ik wilde een cd-rom branden en stopte deze in de drive. In OSX zag ik de cd niet en kon deze er ook niet uit krijgen. (Er zijn meerdere cd's ingeweest die er wel weer uit kwamen).

Dus ik de laptop rebooten en de muisknop ingedrukt houden zodat de cd eruit zou komen. Dit werkt niet. Ik heb de knop op het toetsenbord ook geprobeerd, maar ook dit zonder succes.

De Mac doet nu dan ook helemaal niks meer en ik heb geen idee wat ik nog meer zou kunnen doen om die cd eruit te krijgen en OSX te fixen met een installatie cd.

Heeft iemand nog tips?

Schiet mij maar lek 8)7 Het werkt weer en de cd komt er weer uit... En dat na een uur klooien :D

[ Voor 10% gewijzigd door LoeiOrdinair op 08-06-2006 22:28 ]

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-02 14:20
Pass mij die blow ff door ;)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Verwijderd

ik heb af-en-toe op mijn powerbook dat ie niet meer aan wil; met of zonder stroom. Gebeurd meestal als de accu bijna leeg was toen ik hem, zonder lader, dichtklapte in slaapstand. De oplossing om hem weer normaal te kunnen starten is de stroom te ontkoppelen, accu eruit halen, even op de 'aan' knop drukken om de mac helemaal te ontladen. Accu terug plaatsen; stroom erin prikken en weer aan doen en het werkt allemaal weer.

Blijkbaar zit er een vaag bugje in de accu spanning sensor oid.... Hij zou natuurlijk altijd aan moeten gaan als er een voeding is aangesloten; ongeacht wat de accu spanning is.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-02 14:20
Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 23:35:
ik heb af-en-toe op mijn powerbook dat ie niet meer aan wil; met of zonder stroom. Gebeurd meestal als de accu bijna leeg was toen ik hem, zonder lader, dichtklapte in slaapstand. De oplossing om hem weer normaal te kunnen starten is de stroom te ontkoppelen, accu eruit halen, even op de 'aan' knop drukken om de mac helemaal te ontladen. Accu terug plaatsen; stroom erin prikken en weer aan doen en het werkt allemaal weer.

Blijkbaar zit er een vaag bugje in de accu spanning sensor oid.... Hij zou natuurlijk altijd aan moeten gaan als er een voeding is aangesloten; ongeacht wat de accu spanning is.
Dit kan ff duren, soms een minuut of 2 voordat ie echt aan gaat!

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

het niet-bestaande probleem is opgelost, weer een tevreden klant ;)

deze gaat dicht om de ts de schande te besparen >:)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Dit topic is gesloten.