Toon posts:

Framerate Call of Duty 2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een fujitsu siemens 3438G:

Intel Centrino Mobiele Technologie met Intel Pentium M Processor 740(1.73GHz, 2MB L2 cache GHz 533MHz)
Intel PRO/Wireless 2200 BG
1024 DDR-RAM werkgeheugen
100 GB SATA harde schijf
17 inch WXGA GLARE beeldscherm
DVD±ReWriter Dual Layer
Geforce Go 6800 256 MB
On-board 7.1 geluidskaart
10/100 Netwerkaansluiting
Wireless LAN netwerkcard 802.11 b/g Fire Wire
4x USB 2.0
4 in 1 geheugenkaartlezer,
DVI aansluiting
Afstandsbediening
Touchpad met scrollfunctie en blokkeerfunctie
Geïntegreerde Microphone
Windows XP Home NL SP2

Tijdens het spelen van call of duty blijkt dat mijn framerate zeer laag is. Het programmaatje fraps geeft aan dat ik 10 fps draai. Mijn vraag is hoe ik mijn framerate omhoog kan krijgen. Ik heb alle opties zo'n beetje van het control panel geprobeerd en gezocht op internet. Alles zonder effect. Na een tijdje op internet kwam ik erachter dat er een setting is die powermizer heet. Deze zorgt voor een lage stroomaanvraag voor de batterij, maar daardoor dalen de grafische prestaties wel. Maar ik kan niet helemaal goed vinden of Powermizer ook tot mijn videokaart behoort. Ook tijdens het spelen van de demo van Ghost Recon stotterde het spel, terwijl mijn laptop enz net nieuw is en veel beter dahn mijn desktopcomputer is, waar call of duty wel gewoon goed loopt. Dus ik denk nie dat het alleen bij cod is dusz hoe kan ik de framerate in het algemeen veranderen??

Rindert

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10 15:04
Lijkt me een goed idee om naar www.nvidia.com te surfen en de nieuwste drivers voor je grafische kaart te downloaden ;)

specs

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:39

Clush

Do as I say...

speel je wel in directx 7 modus?

options > graphics > preferred rendering method > dx7

... not as I do.

• Samjung
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-11 21:01
Misschien dit:

1: nieuwste drivers
2: instellingen lager :P
3: kijken of AA en AF niet geforceerd staan in drivers

Verder weet ik nu even niks

Verwijderd

Ten eerste: het is dus en niet dusz leest veel prettiger. :+

Ten tweede.. kan het ook een bug zijn in de cod2 en fraps combinatie?

Probeer je fps eens te meten met het console command en post dan je resultaat.

Verder zou een spyware scan, formateren, virus scan.. mischien wel een re-install ook geen kwaad kunnen.

Verwijderd

Powermizer hoort alleen in te springen als je op batterij werkt. Je kan altijd je drivers proberen te herinstalleren als niks helpt.

Powermizer instellingen kan je als het goed is vinden in de nVidia control panel, bereikbaar via (in het engels) Display Properties > Settings > Advanced > GeForce ********* (hier Go 6800).

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

Clush schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 21:28:
speel je wel in directx 7 modus?

options > graphics > preferred rendering method > dx7
Denk dat het dat is, tenminste ik kan ook op geen enkele pc van mij fatsoenlijk op DX9 spelen.

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

Verwijderd

puur een instellingskwestie. Wat de anderen ook zeggen, je draait waarschijnlijk in dx9 en daar heeft mijn pc met 7900GT zelfs nog moeite mee. In dx7 is de fps bijna 2x zo hoog.

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik die dx 7 instellen? trouwens ik heb de nieuwste drivers, geen virussen, gedefragmenteerd etc. Ik blijf het raar vinden dat mijn 6800 Go-kaart die directx 9 niet redt. Ook vind ik het raar dat de desktop pc van mij een veel slechtere videokaart enz heeft en togh een heel ander beeld geeft. Kan iemand uitleggen hoe dat komt??En wat wordt er bedoeld met: kijken of AA en AF niet geforceerd staan in drivers?? en over die console bij cod2: ik wil het niet alleen bij cod goed hebben maar bij elk spel!!

Alvast bedankt!!

Rindert _/-\o_

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2006 14:22 ]

• Samjung
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-11 21:01
Directx 7 kan je gewoon in COD2 bij de opties in stellen, zie paar posts hierboven. Waarschijnlijk staat ie op auto (wat dan meestal directx 9 is) maar deze moet je dus veranderen. Denk ook niet dat AA en AF geforceerd staan, tenzij jij in je control panel heb lopen rotzooien.

Edit: zie post Clush voor directx 7 verhaal

[ Voor 8% gewijzigd door Samjung op 09-06-2006 14:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Owja sorry:p. Het werkt idd nu helemaal goed, alleen snap ik het niet wrm directx 9 dan niet werkt. Ook snap ik niet waarom de desktop computer het wel goed doet, zonder deze op directx9 te hebben..???

Verwijderd

Topicstarter
Heeft niemand hier een antwoord op??

• SteelPan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Ja :)
Als CoD2 een videokaart detecteerd die capable is om DX9 te draaien zet hij hem daar ook op.
Waarschijnlijk staat AA ook op 4x wat standaard is.
Ook staan je texture settings op automatic,wat niet inhoud dat je dan de prestatie hebt,maar wel het mooiste beeld.
Wil je een redelijke performance winst hebben [framerate] zet dan je AA op off stel DX7 standaard in smoke op off en zet je texture settings eens op normal of high.
Kijk wat voor jouw het beste werkt het is een beetje zoeken.
Lees ook:
http://www.tweakguides.com/COD2_1.html
Hier saat ook een verwijzing voor een tutorial voor je videokaart.

Wat je andere computer betreft,als een videokaart geen DX9 ondersteund zie je die optie ook niet en gaat alles standaard veel lager staan met als resultaat een hogere framerate.

Verwijderd

Topicstarter
Hartstikke bedankt steelpan en de rest!!! Dit topic mag wel gesloten worden!!
Pagina: 1