Toon posts:

Instellingen draadloos internet chello

Pagina: 1
Acties:
  • 1.812 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb enige tijd geleden een router en pci card van digiconnect gekocht.
Om mijn chello classic internet verbinding draadloos te maken maar ik weet niet wat ik allemaal moet instellen in de router.
ik hoop dat iemand mij met dit probleem kan helpen.

Het gaat om de volgende router en pci card :

Router :
Digiconnect Wireless Router 54 Mbps

Pci card :
Digiconnect Wireless PCI-Card 54 Mbp

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Vrij simpel.

1. Je pakt de pc waar je nu het kabelmodem op hebt aangesloten
2. De netwerkkabel die tussen het kabelmodem en pc zit... haal je uit de pc en doe je in de WAN poort van de router
3. Daarna pak je de netwerkkabel die je hebt gekregen bij je router. Deze plaats je tussen de router op LAN poort 1 en de netwerkkaart van de pc.
4. Nu ga je de handleiding volgens van de router. Meestal cdrom in de drive en lezen maar.
5. Nu zal er via de wizard van deze installatie de foutmelding komen dat er geen verbinding opgezet kan worden met het internet. Dit klopt!

LETOP!: Chello geeft toegang op mac adress (het adres van de netwerkkaart.. deze zijn uniek). Op dit moment is het macadress van de netwerkkaart van de pc bekend bij Chello.
Om te zorgen dat je toch met de router internetverbinding kunt krijgen, zal de router het macadres moeten kopiëren/clonen.

6. Ga via Internet explorer van de pc naar de webinterface van de router (meestal via een 192.168.x.x adres.. staat in de handleiding). Log hier in.
7. Ga naar het onderdeel WAN en selecteer hier Dynamisch verkrijgen van het ipadres. Clone hierna het macadres en selecteer Apply of Ok .. whatever.
8. Test de internet verbinding... ga even naar www.google.nl op de pc. Werkt dit ga dan verder. Werkt dit niet bel even met 0900-1580 (helpdesk upc).

9. Installeer de PCI kaart via de handleiding die daar bij zit.

10. Selecteer je draadloze netwerk en succes!

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• AKA_ACE
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

(overleden)
Hostname moet je ook invullen...
"arhem.chello.nl" of "chello.nl".

Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-12 15:12

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 21:08:
Ik heb enige tijd geleden een router en pci card van digiconnect gekocht.
Om mijn chello classic internet verbinding draadloos te maken maar ik weet niet wat ik allemaal moet instellen in de router.
ik hoop dat iemand mij met dit probleem kan helpen.

Het gaat om de volgende router en pci card :

Router :
Digiconnect Wireless Router 54 Mbps

Pci card :
Digiconnect Wireless PCI-Card 54 Mbp
Welk probleem:? Je hebt nog niets geprobeerd.

Die router heeft toch wel een usermanual in de doos zitten, en anders kan je die wel vinden op internet. Ik stel voor dat je die eerst eens doorloopt en uitvoert. Mocht je tegen een echt probleem aanlopen dan ben je vrij om een nieuw topic te starten met uitgebreide topicstart waarin je duidelijk vermeld wat je probleem is.. :)

Zie verder de hulp van de uberbehulpzame mensen hierboven :)

[ Voor 15% gewijzigd door Equator op 09-06-2006 10:39 ]

Dit topic is gesloten.