Ik zit hier te leren voor me MCP, en beland bij een onderdeel Oversampling. Is een manier van bit-synchroniseren. Ik lees die paragraam nu al voor de 1000ste keer, maar elke keer wordt ie nog vager.
Wie legt het me in fatsoenlijk nederlands uit?
Paragraaf uit de MCSE Bijbel Networking Essentials: 'Oversampling is a method in which the receiver samples the signal at a much faster rate than the data rate. This permits the use of an encoding methos that does not add clocking transitions. If the receiver samples the signal ten times more quickley than the data rate, out of any ten measurements, one would provide the data information, and the other nine would determine whether the receiver's clock is synchronized.'

Jah, en dat is goed te lezen. Wie legt het me uit?
Jah, en dat is goed te lezen. Wie legt het me uit?
Met oversampling kan je dus bepalen of je (als ontvanger) dezelfde kloktiming hebt als de verstuurder.
Dit wordt nog wel eens gebruikt in CD-speler waarbij de verstuurder (het laser van de CD) de data nooit helemaal exact in het juiste tempo kan aanleveren.
Dit komt omdat (bij de CD) de CD langzamer en sneller moet draaien afhankelijk van de positie van de laser. Een continue stroom van data (zeg op 1-speed) is dan vrijwel onmogelijk...
Dit wordt nog wel eens gebruikt in CD-speler waarbij de verstuurder (het laser van de CD) de data nooit helemaal exact in het juiste tempo kan aanleveren.
Dit komt omdat (bij de CD) de CD langzamer en sneller moet draaien afhankelijk van de positie van de laser. Een continue stroom van data (zeg op 1-speed) is dan vrijwel onmogelijk...
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
volgens mij zeg ik het toch redelijk goed in heel basic nederlands (met een vleugje verstaanbaar engels)
Pagina: 1