Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

explorer.exe 0 bytes?

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:59

bloody

0.000 KB!!

Topicstarter
Hi,

probleempje met de pc van mijn schoonvader :P : Na het inlogscherm van windows gebeurt er niets meer, geen desktop, foutmelding oid, alleen een blauwig scherm.

Ik die pc dus bekijken, wat blijkt? Zit er in de windows/system32 directory een explorer.exe van 0 bytes groot. De echte staat natuurlijk in de windows directory zelf en hoort niet in system32 te staan.
De lege verwijderd en de pc start weer goed op.

Ik ben gewoon nieuwsgierig hoe die explorer.exe er in komt te staan. Schoonvader beweert bij hoog en laag dat hij niets extra heeft geinstalleerd / spyware oid. Met een scan op spyware en virussen (spybot, antivir, crapcleaner) is ie inderdaad clean, dus dat lijkt het niet te zijn.
Iemand iets anders?

nope

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je al eens op virussen gescand? Kan bijna niet anders ;)
http://www.google.nl/sear...5Csystem32%5Cexplorer.exe

[ Voor 23% gewijzigd door sanfranjake op 08-06-2006 20:57 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 11:26

Nulnulnix

BOFH

Gewoon gevalletje van data corruptie op een harde schijf. Komt wel vaker voor. (misschien door verkeerd afsluiten, of harde schijf is de geest aan het geven).

Misschien kun je nog wat redden met de Winternal Bootdisk of de Hiren's bootdisk (moet je wel even opzoeken).

We have just one world, but we live in different ones...

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:59

bloody

0.000 KB!!

Topicstarter
Dat zeg ik: uptodate virusscanner vindt nix.

@nulnulnix: tja, alles is nog goed te benaderen, geen smart errors oid.
Bovendien is een corruption volgens mij niet zo slim om een explorer.exe met 0 bytes aan te maken in een andere dir.

nope