[XP] Foutmelding na welkom scherm waarna pc reboot

Pagina: 1
Acties:

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:25
All,

M'n vriendin heeft net gebeld dat ze niet meer kan inloggen op haar pc. Als m'n inlogged op het welkom scherm door het wachtwoord in te geven, krijgt zij een foutkadertje dat leeg is. Enkel het error icoontje (rode bol witte streep) wordt getoond. Wanneer men als administrator probeerd in te loggen krijgt men 2 knoppen, OK en Cancel. De gewone gebruikers krijgen enkel OK te zien.

Na dit scherm, ongeacht de keuze wordt de pc afgesloten. Ze krijgt heel even haar desktop te zien, maar die krijgt zelfs niet de kans om volledig te laden.

Na wat testen en doen is de enige manier om er in te raken op te starten in veilige modus zonder netwerkmogelijkheden. Ik heb haar laten scannen op spyware en tevens systeemherstel gedaan naar een maandje ervoren. Beiden bieden geen oplossing.
Het opstarten in veilige modus met netwerkmogelijkheden geeft dezelfde foutmelding als normaal opstarten, en ook de netwerkkabel uit de computer laten brengt geen oplossing.

Kent iemand dit probleem? Mij is het volledig onbekend, en zoja, wat is er aan te doen? Of welke mogelijkheden heeft zij nog.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Is Windows helemaal uptodate? welke antivirus en -spyware heb je gebruikt?

Heb je al eens een nieuwe gebruiker aangemaakt om te zien of die wel normaal in kunnen loggen? Kijk eens in HKEY_LOCAL_MACHINE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run of daar wat verdachts tussen staat, of dezelfde key onder HKEY_CURRENT_USERS, HKEY_USERS\? Of misschien een verdachte displaymanagerservice oid die opstart.

De meeste van deze zaken kan je (als je XPPro gebruikt) vanaf een andere pc bekijken: mmc services, remote registry, rdp. rdp en remote registry zitten niet in XP Home
Misschien zou je met sfc /scannow kunnen controleren op niet originele Windowsbestanden :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:25
sanfranjake... bedankt voor je reactie! Maar dat had ik helaas ondertussen ook nog geprobeerd, zonder oplossing welliswaar.

Wat bleek nu... er was een probleem met de registratie van de windows. Heb even het registratieprogramma terug opgeroepen , code ingegeven et voila... hij werkt weer :)

De oorzaak? Weet ik jammer genoeg niet...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Windows XP? En misschien onlangs die genuine advantage update binnengekregen? :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters