Toon posts:

Verschil in snelheid USB sticks?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is er verschil in snelheid tussen de verschillende USB (2.0) sticks?
USB 2.0 geeft max 480mbps maar dat is alleen de USB port, niet de stick zelf.

Tegenwoordig worden ze behoorlijk groot (2GB is al goed betaalbaar), maar ik hoor niets over snelheid. Ik was van plan zo'n grootte aan te schaffen, maar als het vervolgens als stroop eruit komt... :Z

Dat zie je bv wel bij de SD cards enzo (60x, 150x, etc...). Ik dacht dat de onderliggende techniek hetzelfde was?!

Verwijderd

Er is duidelijk verschil in snelheid, die 480Mbps is puur de spec. van USB2.

Als ik jou was zou ik kijken wat de opgegeven transfer rate is, lezen en schrijven. 150x, 60x etc, zeggen niet zoveel lijkt me. Zelf heb ik een OCZ Rally (dual channel memory controller), daarmee haal ik deze snelheden:

FAT
Write 211Mb / 14s -> 15.1 Mb/s (spec: up to 17Mb/s)
Read 211Mb / 8s -> 26.4 Mb/s (spec: up to 25Mb/s)

EXT2
Write 211Mb / 14s -> 15.1 Mb/s (spec: up to 17Mb/s)
Read 211Mb / 10s -> 21.2 Mb/s (spec: up to 25Mb/s)

Ook Corsair Flash Voyager komt als relatief snel uit de testen (heb ik zelf geen ervaring mee).

Deze heb ik dus :)
Afbeeldingslocatie: http://photos1.blogger.com/blogger/1178/924/1600/OCZ_3.jpg

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Dat staat toch meestal netjes in de datasheets? Bijvoorbeeld in dit iomega overzichtje: http://www.iomega-europe....d/portable_family_en.aspx

Verwijderd

Topicstarter
Die 150x is juist de lees of schrijfsnelheid (= transfersnelheid?).

Ik heb nog even gekeken en zie nu dat het er inderdaad wel regelmatig bijstaat, maar helaas lang niet altijd. Alleen had ik verwacht dat het ook meer in de naam tot uiting zou komen: bv Ultra, High Speed, Pro, etc... (zoals je bv wel ziet bij SD-kaarten).

Verwijderd

Topicstarter
Ah linkje van een test gevonden: usb test

Inderdaad grote verschillen, had ik eigenlijk niet zo verwacht.

• Oof
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-02 09:28

Oof

Er zitten dus duidelijke verschillen in de snelheid. De vraag is alleen heb je er ook echt wat aan in de praktijk. Je betaalt er namelijk wel een stuk meer voor.
Pagina: 1