Toon posts:

[Livebox] Port forwarden naar meerdere lokalen ip adressen?

Pagina: 1
Acties:
  • 334 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Bij voorbaat dank voor het lezen van mijn post!

Het volgende wil ik doen.

Ik heb 2 Xbox 360's staan die ik beide op xbox live wil hebben zonder problemen. Het is mij al wel gelukt maar nooit zonder problemen (foutmelding: unable to connect to host of unable te commuincate with all players).

Wil je zonder problemen op xbox live gamen dan moet bij de "xbox live connection test" achter NAT -> Open komen te staan, je hebt dan de idealen verbinding die de minste foutmeldingen zou moet geven.

Je kan het NAT test resultaat op OPEN krijgen door de poorten te forwarden en hier loop ik dan ook vast.

Ik heb namelijk een Livebox(moet zeggen dat ik daar nooit problemen mee heb gehad tot vandaag).
Het probleem wil dat ik volgens mij maar naar 1 lokaal ip-adres de poorten kan forwarden en aangezien ik 2 xbox 360's heb kan ik er dus maar 1 in de OPEN stand krijgen. De andere komt in de stand MODERATE of STRICT die beide zeer slecht werken om in te gamen.

Nu kan ik volgens de medewerker van wanadoo een router kopen die wel naar meerdere/alle lokalen ip-adressen kan poort forwarden. Om dan vervolgens de Livebox alles direct naar de router te laten sturen om de router dan vervolgens de DHCP functie over te laten nemen. Ik kan dan vervolgens de NAT instelling(van de livebox) op het ip-adres van de router instellen. Aangezien ik niet gelijk uitgaven wil gaan doen is dit (nog) geen optie

Je zou de Livebox ook in bridge mode kunnen zetten, maar aangezien ik wanadoo telefonie heb is dit ook geen optie.

Mijn vraag:
Hoe kan ik port forwarden naar meerdere lokalen ip adressen via de livebox?

Ik zit echt met mijn handen in het haar |:( , aangezien ik de tweede X360 heb aangeschaft om tegen mijn broer on-line te kunnen gamen, wat dus niet lukt.

Alvast bedankt voor uw reactie!!!!!!!!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2006 20:12 ]

• TaXaN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09-2023
Je kan niet 1 bepaalde WAN poort forwarden naar meerdere pc's op je LAN. De router weet niet waar hij de inkomende data naartoe moet sturen. Hij kan niet alles naar beide machines sturen want de data is niet voor beide bedoeld.

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transformation.

Verwijderd

Zoals je het nu hebt werkt het niet - je wilt meerdere services draaien op dezelfde poort en hetzelfde IP. Je zou kunnen proberen meerdere IP's aan te vragen en zo de ene XBox het op het ene IP-adres en de ander op het andere IP...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2006 22:11 . Reden: Typo's ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok ten eerste bedankt voor jullie reactie!

Wat ik hier dus uit opmaak is dat het niet mogelijk is port 88 UDP en port 3047 tcp/udp naar beide X360's te forwarden, aangezien de service maar naar een van de twee geforward kan worden?

Nu neem ik aan dat ik een tweede externe ip-adres nodig heb? Die kan ik dan hoogwaarschijnlijk bij Wanadoo aanvragen? Betekent dit dat ik een tweede internetverbinding aanvraag zodat ik dus extra maandelijkse kosten heb of niet het anders in elkaar?

Excuus voor de zeer late reactie.

alvast bedankt

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-04 12:05

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Heb je echt die poorten nodig of kun je een X360 ook op een andere poort laten lopen? Dikke kans dat 88 niet inbound hoeft te zijn, dan hoef je enkel 3047 aan te passen in je netwerk settings van het ding.

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-04 09:51

HenkS

Da_king alias HenkS

even een vraag aan casper:

ik krijg 1 xbox al niet met 'open'

als ik het goed begrijp, zet jij dus in je router 2 portforwards naar het ipadres wat je in je xbox (dus statisch) hebt ingesteld?

dus 88udp naar bijvoorbeeld 192.168.1.9
en 3047 tcp/udp naar hetzelfde ipadres?

klopt dit? dit stel ik dus in bij NAT in mijn router en dan zou mijn xbox360 'open' aan moeten geven?

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07-04 11:28
Mijn ervaring is dat je de porten niet hoeft te forwarden, maar dat enkel open zetten genoeg is.
Dan heb je dit probleem niet.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Kun je niet iets van trigger ports gebruiken?
Dat je livebox gewoon zelf beslist naar welke xbox je poorten open moeten op het moment dat 1 van je xboxen er om vraagt...

edit:
verdorie, ik zie dat het topic als 2 maand oud is :X

[ Voor 15% gewijzigd door Romke op 12-08-2006 12:34 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-04 09:51

HenkS

Da_king alias HenkS

hoe werkt dat met trigger ports (ook al is het topic 2mnd oud) :)

ik moet dus poort 88 en 3047 openzetten. maar ik moet een triggerport opgeven en een incomming port. kan ik dan voor beide 88 invoeren, en voor beide 3047?

thanks alvast
Pagina: 1