Printerpoort sleuten

Pagina: 1
Acties:

• TWNNPTRS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-06-2023
Goede avond.

Wij op het werk hebben een probleem. We hebben een programma
die werkt met een printerpoort sleutel. Nu vervalt alle support aanstaande januari
Dus ook op de printerpoort sleutel. Dus als deze dadelijk defect is kunnen we in het bedrijf niks meer bedienen. Is er in de handel een mogelijkheid op een sleutel te kopieren. Zo ja kan mijn iemand een merk of firma geven.

AL vast bedankt

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Het lijkt me wel handig als je wat eigenschappen van die 'sleutel' geeft :-)

En die 'sleutel' werkt dus zeg maar als startonderbreker voor een bepaalde applicatie? Hebben de makers van de software geen modernere oplossingen, zoals een serial die verloopt na verloop van tijd of zo?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-02 15:06
Hmmm, misschien het handig om voor die tijd een 2e aan te vragen. Voor de software die wij @ work gebruiken kunnen we dat gewoon doen.

Is er geen extra support te krijgen?

• TWNNPTRS
sorted.bits schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 19:55:
Hmmm, misschien het handig om voor die tijd een 2e aan te vragen. Voor de software die wij @ work gebruiken kunnen we dat gewoon doen.

Is er geen extra support te krijgen?
Jammer genoeg is dat niet mogelijk. Daar hadden wij namelijk ook al aan gedacht.
De sleutel is namelijk voor siemens software. Die stoppen met de support van een programma.
Ze hebben namelijk nu een systeem dat je korting krijgt op de nieuwe software als je de sleuten inleverd. hoe ouder jou software is des te minder korting dat je krijgt.

Ik had namelijk wel verwacht dat je van een sleuten door een speciale firma wel een kopie van kom maken.
Ik kan jammer genoeg de sleuten nu ook niet even er uithalen omdat dan het hele bedrijf stil ligt.

Verwijderd

TWNNPTRS schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 20:08:
[...]

Jammer genoeg is dat niet mogelijk. Daar hadden wij namelijk ook al aan gedacht.
De sleutel is namelijk voor siemens software. Die stoppen met de support van een programma.
Ze hebben namelijk nu een systeem dat je korting krijgt op de nieuwe software als je de sleuten inleverd. hoe ouder jou software is des te minder korting dat je krijgt.

Ik had namelijk wel verwacht dat je van een sleuten door een speciale firma wel een kopie van kom maken.
Ik kan jammer genoeg de sleuten nu ook niet even er uithalen omdat dan het hele bedrijf stil ligt.
Dit ding heet een "dongle". Misschien heb je daar op Google meer aan, alhoewel ik denk dat het kopieren van zo'n ding nogal strafbaar is. ;)

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:02

remco_k

een cassettebandje was genoeg

TWNNPTRS schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 19:53:
...
Is er in de handel een mogelijkheid op een sleutel te kopieren. ...
Ja dat is er en nee, dit mag je niet op GoT vragen.
TWNNPTRS schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 20:08:
[...]
...Ik kan jammer genoeg de sleuten nu ook niet even er uithalen omdat dan het hele bedrijf stil ligt.
Oke... Ik begrijp dat die software belangrijk voor het bedrijf is.
Dan vraag ik me sowiso af waarom er maar 1 dongle voor is? Dongles raken namelijk weleens defect, dat kan dus ook morgen gebeuren. Aangezien je nu nog support zou kunnen krijgen, lijkt me dat je in ieder geval een extra dongle moet kunnen bestellen?
Daarbij vervalt de support in de nabije toekomst, de echte optie is om ervoor te zorgen dat je de boel dus upgrade en daar weer support op blijft houden. (en zorg voor een spare dongle of zelfs complete pc)
Ga niet lopen kloten met een kopie van de dongle. Dat mag om te beginnen niet en zeker omdat je het in het bedrijfsleven gebruikt moet je dat niet doen.

Alles kan stuk.

• TWNNPTRS
Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 20:10:
[...]

Dit ding heet een "dongle". Misschien heb je daar op Google meer aan, alhoewel ik denk dat het kopieren van zo'n ding nogal strafbaar is. ;)
dankje daar kon ik even niet op komen. Wij hebben ook alleen nodig als deze dongle defect raakt op een of andere manier zodat we toch door kunnen blijven draaien

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 15:09
TWNNPTRS schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 20:15:
[...]

dankje daar kon ik even niet op komen. Wij hebben ook alleen nodig als deze dongle defect raakt op een of andere manier zodat we toch door kunnen blijven draaien
En de dongle is het enige wat defect kan gaan?

sarcasme
Als bedrijf is het natuurlijk uitermate slim om je HELE bedrijf te laten draaien op oude spullen. Dat garandeerd een snelle storingsoplossing bij problemen, goede leverbaarheid van spareparts, en prima compatibiliteit bij nieuwere systemen. Ook bij toekomstige vervanging van systemen of door defecten kan deze nieuwe hardware prima ingezet worden.
einde sarcasme

Wat kost downtime van een paar dagen (bv) tov het nieuwere pakket, MET support en de hele rotzooi?

kortom: bestel een nieuwe dongle ergens of regel er een kopietje van, of haal die plaat voor de kop van je baas weg, of laat m lekker een probleem hebben als t puntje bij paaltje komt en het hele bedrijf straks plat licht.

[ Voor 4% gewijzigd door DJSmiley op 08-06-2006 20:32 ]

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:02

remco_k

een cassettebandje was genoeg

@DJSmiley:
Ik probeerde het nog netjes te verwoorden... :P Maarja, dit is tenminste duidelijke taal

Alles kan stuk.

• TWNNPTRS
DJSmiley schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 20:22:
[...]

En de dongle is het enige wat defect kan gaan?

sarcasme
Als bedrijf is het natuurlijk uitermate slim om je HELE bedrijf te laten draaien op oude spullen. Dat garandeerd een snelle storingsoplossing bij problemen, goede leverbaarheid van spareparts, en prima compatibiliteit bij nieuwere systemen. Ook bij toekomstige vervanging van systemen of door defecten kan deze nieuwe hardware prima ingezet worden.
einde sarcasme

Wat kost downtime van een paar dagen (bv) tov het nieuwere pakket, MET support en de hele rotzooi?

kortom: bestel een nieuwe dongle ergens of regel er een kopietje van, of haal die plaat voor de kop van je baas weg, of laat m lekker een probleem hebben als t puntje bij paaltje komt en het hele bedrijf straks plat licht.
Dat snap ik. Maar de support bijft nog tot eind van het jaar. Dus als nu een dongle kapot gaat word deze nog gemaakt of omgeruild. Je kunt nu alleen niks meer bestellen.
Jammer genoeg kost het omzetten van de software ongeveer 55.000 euro.
Dat is een hoop geld. Ik en mijn chef dachten zo we laten 1 kopie maken van de dongle en wachten 1 tot 2 jaar. Zo dat wat meer bedrijfen omzijn gegaan. Waardoor er een hoop kinderziektes er uit zullen zijn.

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-02 16:55

markvt

Peppi Cola

hoeveel mensen zijn er afhankelijk van die 55.000 euro software ?

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-02 15:06
Right, maar Siemens (toch?) gaat echt niet zijn support op een oud product opzeggen op het moment dat er net een nieuw product gelanceerd is.

Waarschijnlijk is jullie product ongeveer (in vergelijking) Windows NT en hetgeen wat ze nu uitbrengen ongeveer Vista. Oftewel, ik ga er van uit dat er wel een paar upgrades tussen zitten die wel al een jaar (of meer) op de markt zijn.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 15:09
TWNNPTRS schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 20:38:
[...]

Jammer genoeg kost het omzetten van de software ongeveer 55.000 euro.
Dat is een hoop geld. Ik en mijn chef dachten zo we laten 1 kopie maken van de dongle en wachten 1 tot 2 jaar. Zo dat wat meer bedrijfen omzijn gegaan. Waardoor er een hoop kinderziektes er uit zullen zijn.
Een product upgraden zoals hieronder al gesteld zal niet bam-boem gaan, de tijd tussen einde product en einde support is meestal ruim genoeg om over te schakelen. Alle kinderziektes zullen er echt wel zo'n beetje uit zijn.

Upgraden moet je toch. Wat is de keuze tussen nu upgraden met kinderziektes die verholpen worden (volgens jouw) of een product zonder support gebruiken?

Daarnaast.. Relativeer die 55.000 eens. Reken door per werknemer, reken inkomstenderving en mogelijk klantenverlies mee als je een dag plat licht?

• djack
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11-2024
Hoewel ik jullie situatie begrijp is de enigste slimme oplossing te migreren naar ofwel een nieuwe versie ofwel naar een andere leverancier.

55000 euro is een pak geld maar als het een bedrijfskritische applicatie is, dan is dit verwaarloosbaar.
Je moet je maar de vraag stellen hoeveel je gaat verliezen als je sleutel het begeeft ......

Because Great minds Think alike

• TWNNPTRS
Jullie hebben gelijk.
Het is gewoon verstandig om over te gaan.
Zo dat je zeker weet dat de support optimaal is.
en die 55.000 euro is ook te verwaarlozen.
1 dag stil liggen kost al meer dan 55.000 euro.
Dus dat kun je gewoon niet riskeren.

En het voordeel is ook we kunnen meer applicaties inbouwen die veel meer gebruiks vriendelijker is.
Bedankt voor jullie meningen.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Het is niet zomaar te zeggen of je deze specifieke dongle kunt kopieren.
De eerste versies waren heel simpel, er zat een chipje met een serie-nummer in dat het programma uitleest, en dat moet overeenkomen met het serie-nummer van het programma zelf. Simpel uit te lezen met een protocol-analyzer, en makkelijk na te maken.
Dat ontging natuurlijk ook niet de bouwers van dongles, en ze werden steeds slimmer.
Zo zijn er versies die een versleutelings-protocol gebruiken, waarbij in de dongle een complete microprocessor met geheugen en programma zit. Het programma vuurt een een aantal random getallen op de dongle af, en de dongle versleutelt die gegevens met het serie-nummer als sleutel en vuurt het resultaat terug. Het programma heeft dezelfde versleuteling toegepast, en het resultaat moet hetzelfde zijn. Dat is al een stuk lastiger na te bouwen.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wat doet jullie bedrijf dan eigenlijk? Een grote CNC-machine klinkt het net :-/

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Pagina: 1