Voor een methode ben ik bezig een beslissingstabellentest te maken. Alleen begin ik op twee plekken te twijfelen bij het bepalen van de determinanten. Kan iemand mij op de goede weg helpen?
Bij onderstaand switch statement vraag ik me af of ik het gehele switch statement moet zien als 1 determinant of dat elke case van de switch een aparte determinant is (waarvan altijd 0 of 1 op een bepaald moment waar is).
Verder heb ik een stukje code (zie hieronder). Mij lijkt dat de beide if statements een aparte determinant zijn, dat de switch binnen de tweede if zit en daardoor dus geen aparte determinant is.
Als het om een heel simpel stukje code gaat zoals hieronder, lijkt het mij duidelijk dat het om 2 determinanten gaat maar zodra het iets complexer wordt twijfel ik toch al snel. Misschien is er een handig ezelsbruggetje of trucje om makkelijk de determinanten te bepalen van een stuk code?
Sorry als het topic hier verkeerd staat en bij Programming thuis hoort.
Bij onderstaand switch statement vraag ik me af of ik het gehele switch statement moet zien als 1 determinant of dat elke case van de switch een aparte determinant is (waarvan altijd 0 of 1 op een bepaald moment waar is).
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| switch(keyEvent.getKeyCode()) { case KeyEvent.VK_LEFT: richting = WEST; break; case KeyEvent.VK_RIGHT: richting = OOST; break; case KeyEvent.VK_UP: richting = NOORD; break; case KeyEvent.VK_DOWN: richting = ZUID; break; } |
Verder heb ik een stukje code (zie hieronder). Mij lijkt dat de beide if statements een aparte determinant zijn, dat de switch binnen de tweede if zit en daardoor dus geen aparte determinant is.
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| if (arrayList.get(1) instanceof Mens) { // doe iets if (spelLoopt) { switch(mens.beweeg(richting)) { case 0: // doe iets break; } } } |
Als het om een heel simpel stukje code gaat zoals hieronder, lijkt het mij duidelijk dat het om 2 determinanten gaat maar zodra het iets complexer wordt twijfel ik toch al snel. Misschien is er een handig ezelsbruggetje of trucje om makkelijk de determinanten te bepalen van een stuk code?
Java:
1
2
3
4
5
6
| if (leeftijd>65) { // doe iets } if (volwassen) { // doe iets } |
Sorry als het topic hier verkeerd staat en bij Programming thuis hoort.