Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

HD44780 compatible (KS0066U) LCD aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 788 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hej..

een tijdje geleden heb ik een LCDtje besteld.. 4*20 HD44780 compatible (KS0066U) en binnen gekregen natuurlijk.
maar nu ben ik opzoek gegaan naar een schema over hoe ik die moet aansluiten.. omdat ik al eerder een HD44780 lcd had aangesloten had ik het zelfde schema gebruikt.. alleen zonder suc6
hij doet het niet dus, heel raar. nu is mijn vraag: maakt het uit dat het een KS006U is die HD33780 cpmpatible is? dit zouw tog gwoon moeten werken

heefd iemand meschien een schemaatje die echt voor de KS0066U is en die het ook echt Doet

groet.
Bram van Deventer

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 13:37
kijk of de pinout hetzelfde is, als er datalijnen andersom zitten werkt het niet ;)

[ Voor 150% gewijzigd door Widow op 08-06-2006 19:04 ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
jha ik kan niet achter de pinout van het LCDtje komen...

ik hij werkt tot zo ver dat er 2 lijnen staan.. maar dat doet hij ook als hij niet aan de printetrpoort hangt.. ik heb verschilde programaatjes gebruikt en telkens nix. bij somigde gaan dan de 2 lijnen weg en blijft het helmaal leeg.. maar dat was het dan ook..

edit:

heb net een ander LCDschermpje aangesloten die ik al eerder gemaakt had en die ook goed werkte.. en hij werk nogsteets goed, en als ik zo kan zien is de bedrading prescies hetzelfde geslodeert, iets is er dus mis met het niewe schempje. meschien ander pinout maar kan d.m.v google nix over een KS006U vinden

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2006 22:06 ]

• Ricvdp
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-11 17:33
Ze komen zeker uit de inkoopactie op samenkopen.net? Die had deze controllers als ik het goed heb. Kijk daar even in het forum, daar staan datascheets met pinouts.

Verwijderd

Topicstarter
Ricvdp schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 07:54:
Ze komen zeker uit de inkoopactie op samenkopen.net? Die had deze controllers als ik het goed heb. Kijk daar even in het forum, daar staan datascheets met pinouts.
die link had ik al gevonden hoor :+ .. maar die doet het niet.. :(

• Ricvdp
Eigenlijk hebben we niet zo heel veel aan je topicstart, wat doet het LCD wel? Alles goed aangesloten? Spanningsbron in orde (voltages, kan genoeg vermogen leveren? etc.

Verwijderd

Als je je lcd aansluit op de paralelle poort dan moet er een van de twee regels zwart worden (als er nog geen besturingsprogramma draait). Als dit niet gebeurt zit er in ieder geval al een fout.

ps. Ik vind je vraag een beetje vaag: is je display nou HD33780 of HD44780 compatible?

hmm, leuk eerste bericht:)

• Ricvdp
HD44780. Dat andere was een typo. Dat weet ik omdat ik weet welk LCD het is.

• MiStErMaNiAc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-04-2020
http://www.lcdstudio.com/forum/

Misschien dat je daar nog wat verder komt.

www.retroforum.nl

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 18:14:
Als je je lcd aansluit op de paralelle poort dan moet er een van de twee regels zwart worden (als er nog geen besturingsprogramma draait). Als dit niet gebeurt zit er in ieder geval al een fout.

ps. Ik vind je vraag een beetje vaag: is je display nou HD33780 of HD44780 compatible?

hmm, leuk eerste bericht:)
sorry een typ foutje.. maar het is een HD44780 :)
heb ik bijna alles door gelezen maar kan niet iets vinden dat op mijn probleem lijkt

Verwijderd

Topicstarter
oke probleem opgelost :)

het lag aan het verkeerd aansluiten van de draadjes EN er zat een kostsluiting tussen 2 draadjes die bijna niet te zien was..

dus hij doet het helmaal goed :P
Pagina: 1