Choices.... choices....

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-02 07:46
Hoi mensen,

Ik heb serieuze plannen om een home cinema reciever aan te schaffen i.c.m. een dvd speler. Ik ben verre van rijk, dus ik probeer wel een afgeprijsde set op de kop te tikken. Aanvankelijk had ik 2 opties in gedachte, aangezien die in een winkel te koop zijn die redelijk dichtbij is voor me:

650 euro voor:

Marantz SR5400
Marantz DVXXXX (geen idee welke, maar wel een van de goedkopere dvd spelers)

OF:

699 euro voor:

Marantz SR4500
Marantz DV6500

Het is moeilijk kiezen, maar het werd nog moeilijker toen ik online een aanbieding zag:

749 euro voor:

Marantz SR5600
Marantz DV6500

Normaal gesproken zou ik het wel weten en meteen voor die laatste gaan, maar het probleem is dat deze winkel wel 2 uur reizen is, en ik dus de hele meuk (+ speakers die ik er ook nog bij zou willen bestellen) via TPG-post moeten laten bezorgen. Ook is het natuurlijk klote als er dan iets mee mis blijkt te zijn (al lijkt me de kans klein dat dit het geval is bij Marantz) dat ik er zo een eind voor weg moet.

Ik hoop dat jullie advies zouden kunnen geven over wat verstandig zou zijn, want het is een erg grote uitgave voor mij en zou balen als ik nu de verkeerde keuze maak.

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-02 09:47

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

Voor zover ik er verstand van heb kun je in dit geval niet echt een verkeerde keuze maken. De 5x00 serie heeft wel een aantal zwaardere eindtrappen en een aantal minder belangrijke andere features aan boord, maar de sr4x00 (waarvan de sr4600 overigens voor 299 (!) euro te koop is) zal over het algemeen ook wel voldoen. Dit is uiteraard wel afhankelijk van wat je ermee wilt doen en dus welke luidsprekers je erbij wilt aanschaffen. Vind je muziek of film belangrijker?

Sowieso is het slim en bovendien leuk om eens te gaan luisteren naar de combinatie van receiver / dvd en speakers die je in gedachten hebt. Ben er ook pas sinds kort mee bezig, maar heb gemerkt dat er duidelijk hoorbare verschillen zijn en het erg persoonlijk is wat iemand 'mooi' vindt.

Wellicht is het zelfs een idee tweedehands een leuke receiver / dvd speler op de kop te tikken.

[ Voor 4% gewijzigd door Sappie op 08-06-2006 18:18 ]

Specs | Audioscrobbler

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het is misschien lastig, maar je moet die keus gewoon zelf maken. Je mag dit soort vragen hier ook wel stellen, maar niet drie keuzes geven en dan zeggen "welke moet ik nemen". Er is niet een "de beste" receiver, er zijn er veel en die zijn allemaal wel vrij ok, soms vind de een de ene mooier en de ander de ander of misschien heb je wel specifieke eisen...

Zie de policy over hoe je dit wel aan kan pakken (gewoon toch zelf gaan luisteren, zelf je eigen eisen neerzetten en zelf kiezen of hier je ervaringen + specifieke wensen neerzetten, zodat je in elk geval een advies kan krijgen).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Dit topic is gesloten.