Nokia via infrarood en USB tijdens Remote Desktop werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• NEn
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-03 15:01

NEn

Zekersteweten

Topicstarter
Het volgende is het geval

Heb een PC met 2 beeldschermen, en een laptop. Die latpop heb ik via een Remote Desktop Connectie met een van de 2 PC beeldschermen verbonden, zodat ik 2pc's eenvoudig met 1 toetsenbord en 1muis kan bedienen. Tot zover is alles geen enkel probleem.

Op m'n laptop staat Outlook, wat ook mijn agenda is, welke ik dagelijks synchroniseer met m'n Nokia 6230. Het probleem is alleen dat als ik ingelogd ben via Remote Desktop op mijn laptop, ik geen verbinding kan maken met m'n telefoon, zowel via de datakabel, als via de infrarood poort. Log ik in op mn laptop, in dezelfde sessie (Remote Desktop Connection valt dan weg), dan wordt de verbinding meteen herkend en kan het synchroniseren naar hartelust plaatsvinden.

Gebruik ik in plaats van Remote Desktop Connection, VNC, dan is er geen enkel probleem, en staat Windows mij wel toe verbinding te maken met m'n telefoon.

Kom nu niet met de oplossing "ga dan over op VNC!" want, VNC is langzamer, minder efficient met het netwerk, en ondersteunt geen geluid.

Ik vermoed dat het hier om een windowsbeveiliging gaat, heb daar op gezocht, maar kon niets vinden wat me verder hielp, weet iemand hier meer van?

[ Voor 4% gewijzigd door NEn op 08-06-2006 17:37 ]

-- Maar dat is natuurlijk puur persoonlijk --

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Nee het probleem met remote desktop is dat je inlogd als een andere user of in ieder geval in een andere sessie. Remote desktop is dus ook niet om een PC over te nemen. Met VNC neem je wel een PC over succes. Je begrijpt dan misschien ook waarom het sneller is, maar VNC handiger.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• NEn
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-03 15:01

NEn

Zekersteweten

Topicstarter
jah, ik snap wat je bedoelt en ook wel hoe remote desktop werkt, maar had het zo nog nooit gezien eigenlijk, omdat je zegmaar wel in dezelfde sessie door kan gaan (ook als deze 'lokaal' gestart is zegmaar, en dan dus wel infrarood kan gebruiken), is er een manier om hier omheen te werken? Zodat ik alsnog bij m'n infrarood kan?

-- Maar dat is natuurlijk puur persoonlijk --