Installeren USB modem op "trage" PC wil niet

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Aangezien ik niet op de KPN site kan komen en via google ook niet vind wat ik zoek, doe ik een beroep op de ervaring van de GoTters :)

M'n "tante" ( nichtje van m'n moeder :? ) heeft KPN ADSL besteld en ook gekregen.
Maar ze heeft nogal een oud rotding, een P2 366 MHz met 64 MB ram en Win 2k. ( Heb ik begrepen :P )

De ellende begon toen SP4 erop moest om de software te kunnen installeren.
Waar haal je die zo even vandaan zonder internet, daar is niet echt over nagedacht.
( Ja, bestellen bij MS, maar dat kost minimaal 2 weken, zonder van je abbo-geld, toch? )

Enfin, toen dus de installatie van het modem, de Siemens Gigaset USB Adapter 108.
En daar komt het probleem: de software wil niet installeren omdat er niet minimaal een 450 MHz CPU'tje in zit :(

Is dat te omzeilen?
Alternatieve drivers?

Internetten moet toch best kunnen op die PC?
Ik kon toen ook internetten op een P MMX 200 MHz met 16 ( :+ ) MB ram...

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-04 23:01

Coldcat

HODL

Ik zal het je echt niet aanraden om internet op die pc te gaan zetten. Tegenwoordig met al die flash banners en weet ik al niet meer moet je toch wel een redelijk snelle pc hebben om alles bij te houden. Ook omdat je altijd nieuwe programma's installeerd die gebruik maken van het internet. Op den duur is die pc toch aan vervanging toe.

Als ik jou was zou ik een nieuwe pc voor haar bestellen, zij betaald hopelijk, dan kun je rustig verder leven zonder te hoeven wachten op een belletje van haar. Mijn zusje had ook zo'n oude computer, en die werkte ook niet goed met internet. Sinds dat moment liep dat ding heel erg traag, niet veel spyware en helemaal geen virussen.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
eerst en vooral: minimumvereisten zijn niet voor niets "minimum"
SP4 kan je gerust downloaden van MS-site met andere PC en op een cd'tje zetten :) Imho bevat een waardige installatie-cd collectie trouwens sowieso de nodige SP's :)

Overigens zou ik op zo'n trage pc een ethernetmodem aanraden ipv usb (ik ga ervan uit dat het usb is, omdat je anders wss niet eens iets moets installeren :+ ) Ethernet gebruikt een stuk minder resources en is véél flexibeler qua configuratie (kan je nadien dmv router en of switch gemakkelijk nog een paar pc's bijhangen bijvoorbeeld).

• SH4D3H
Een nieuwe PC is geen optie denk ik.
Ze zit niet echt in de slappe was geloof ik en met een verhuizing in het verschiet zal daar ook geen geld voor vrijgemaakt (kunnen) worden.

Wat de reden van het USB modem is weet ik niet.
Ik denk dat ze die er gratis bijkreeg en voor de andere wel moest betalen ofzo, weet zij veel :P

De minimumvereisten zijn natuurlijk onzin, een webpagina bekijken heb je niet bijzonder veel voor nodig. En snel hoef het allemaal niet te gaan, als het maar werkt. Zonde om er anders maandelijks voor te betalen.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:18

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het is geen USB modem wat je installeert, maar een USB wireless adapter. Je zou die software van kpn links kunnen laten liggen en de boel met de hand installeren (die wizard is ook maar een wizard). Maar aangezien je zo te lezen niet echt weet wat je installeert, weet ik niet of dat zo gemakkelijk zal worden... Misschien iemand met wat kijk op adsl en wlan erbij halen en die het met de hand laten instellen?

Of je sluit de modem (experiabox) met een ethernetkabel aan op de PC, dan hoef je die hele wizard misschien niet eens te draaien en ben je gelijk online.

[ Voor 17% gewijzigd door JvS op 08-06-2006 18:43 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• SH4D3H
JvS schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 18:42:
Het is geen USB modem wat je installeert, maar een USB wireless adapter. Je zou die software van kpn links kunnen laten liggen en de boel met de hand installeren (die wizard is ook maar een wizard). Maar aangezien je zo te lezen niet echt weet wat je installeert, weet ik niet of dat zo gemakkelijk zal worden... Misschien iemand met wat kijk op adsl en wlan erbij halen en die het met de hand laten instellen?

Of je sluit de modem (experiabox) met een ethernetkabel aan op de PC, dan hoef je die hele wizard misschien niet eens te draaien en ben je gelijk online.
Ik ben er nog niet geweest en heb dus alle info aan een 100% leek moeten ontfurtselen.
Ze woont niet direct in de buurt dus wilde ik even kijken of ze het op een andere manier zou kunnen oplossen.
Dat van die box weet je zeker?
UTP kabel heb ik hier nog wel liggen :P

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:02
SH4D3H schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 20:53:
[...]

Ik ben er nog niet geweest en heb dus alle info aan een 100% leek moeten ontfurtselen.
Ze woont niet direct in de buurt dus wilde ik even kijken of ze het op een andere manier zou kunnen oplossen.
Dat van die box weet je zeker?
UTP kabel heb ik hier nog wel liggen :P
Op de Experia box zit ook een netwerkaansluiting. Neem je UTP maar mee (en een PCI netwerkkaartje natuurlijk; zo'n oud beestje heeft waarschijnlijk geen onboard netwerkaansluiting).

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik zou eerst even navragen of het mogelijk is om te bedraden anders op zoek naar een ander wifi kaartje die het wel trekt.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Pagina: 1