Toon posts:

Exchange Mail vanuit Frankrijk komt niet aan

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
We hebben een Exchange 2003 SBS. Alles werkt prima. Mail komt aan, behalve mail gestuurd vanaf @tnsmi.fr

Ik kan die Franssen niet bereiken. Ik zie wat voor mail andere active direcotry gebruikers hebben ontvangen. Ik zie alleen maar mail binnen komen vanaf .com .nl .net adressen.

Kan het zijn dat exchange geen @xxx.fr adressen accepteert oid? Of misschien zelfs geen .org

Ik hoor het graag!

Dank!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Kan het zijn dat exchange geen @xxx.fr adressen accepteert oid? Of misschien zelfs geen .org
Nope, tenzij jij dit geconfigueerd hebt.....

Waar geef eens wat meer info, OA Service Pack level? Wat krijgt de gebruikter die het bericht verzend terug? Of krijgt die wel iets terug? Waar heb je zelf al naar gekeken?
Toevallig geen spam filter er tussen zitten?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 17:18:
...Ik kan die Franssen niet bereiken...
Hoe weet je dan zo zeker dat ze überhaupt mail hebben gestuurd?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wordt dit voor dit domein de mail gehost op jouw server of op een andere in Frankrijk?
Wat heb je verder allemaal al gedaan? Al eens in de system manager gekeken? En misschien eens geinformeerd bij de Fransen of die misschien een bouncemail hebben gekregen? Nog eventlogs?

Nog andere dingen die we moeten weten? Je topicstart is een beetje mager voor Professional Networking & Servers, we verwachten dat je zelf op zoek gaat, en je een beetje verdiept in de materie. Standaard e-mail uit land X blokkeren zou niet zo goed zijn voor de verkoop van Exchange gok ik.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan wel mailen met die franssen. Ze krijgen een delay message:

-geen meldingen in de event log
-dezefde mail gestuurd naar een ander domein dat door mij in beheer is, en dat gaat wel goed.
-geen blokkeringen. We zijn niet aangemeld op black listen.
-ik zie overigens dat er geen service pack op staat. Ik neem aan raadzaam om hier servicepack 1 op te zetten?
-het franse domein is in beheer bij een frans bedrijf, dat dus wel naar andere kan mailen.
-Ik beheer het nederlande xxx domein. Misschien dat onze provider xs4all meer kan uithalen of die service pack 1 te installeren. Veroorzaakt dat veel last na het installeren van een service pack?

Bounce mail van die franse:

Your message
Subject: "RE: Test"
has been delayed for some or all of the intended recipients.

The recipients that were affected are:
erik_jan_lind@xxxxx.nl

Your message was received 17:10:05 Thu, 08 June 2006.
The mail system will keep trying to deliver your message for another
67 hours 57 minutes.

Additional Information
======================
Original Sender: <Joelle.Brey@tnsmi.fr>
Sender-MTA: <172.17.236.6>
Reporting-MTA: <cerbere.secodip.com>
MessageName: <B001c168ed.00000001.mml>

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2006 09:31 ]

• thamoosio
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-01-2024

thamoosio

Ja-haaaaaa

Wie heeft deze in beheer?

Volgens mij kan hierop de reden van het niet doorsturen van de mail gevonden worden

Bij voorbaat sorry..

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de franssen gemail en gevraagd of hun system administrator kan kijken en dat daar de oorzaak van de vertraging kan worden gevonden. Ik neem aan dat dat bij hun in beheer is.

Het kan toch ook zijn dat er teveel hops worden gemaakt? Van server naar server, totdat de max aantal hops wordt behaald, dan komt de mail niet meer aan.
thamoosio schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 11:03:
Wie heeft deze in beheer?

Volgens mij kan hierop de reden van het niet doorsturen van de mail gevonden worden

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Dat kan, maar dan nog hoor je een NDR te krijgen. Die delay melding doet vermoeden dat de betreffende server geen verbinding kan leggen naar de volgende schakel in het pad.

Wijzen de MX records voor jullie domein naar jullie eigen exchange server, of naar een smarthost oid ?

Verwijderd

Topicstarter
MX record wijst naar ons eigen domein.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Komt die wel binnen op de SMTP logging op jouw Exchange server. Dan kan je misschien kijken of je een bepaalde error code krijgt. Maar zoals het er nu uit ziet, moet de andere systeem beheerder toch eens zijn zettings na kijken of daar misschien iets verkeerd staat.

• thamoosio
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-01-2024

thamoosio

Ja-haaaaaa

volgens mij kan je dit echt 'uit handen geven' hoor, mits je verantwoordelijk gehouden kan worden voor die andere server.

Bij voorbaat sorry..

Verwijderd

Topicstarter
Rolfie schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 15:49:
Komt die wel binnen op de SMTP logging op jouw Exchange server. Dan kan je misschien kijken of je een bepaalde error code krijgt. Maar zoals het er nu uit ziet, moet de andere systeem beheerder toch eens zijn zettings na kijken of daar misschien iets verkeerd staat.
De mail komt NIET binnen op de SMTP logger, en daarom kan ik er niets aan doen. Heb het uit handen gegeven aan die Franssen, maar heb er nog niets van gehoord.
Pagina: 1