AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij

Ik heb al even wat rondgesurft, er word gesuggereerd dat je hardware niet goed is -- wat ik me niet kan voorstellen omdat XP x64 en XP x32 beide prima gewerkt hebben.
Ook wordt gesuggereerd een harde schijf af te koppelen zodat je nog maar 1 over houdt. Ik heb dit gedaan, zelfde BSOD.
Het helpt ook niet om alle 'Onboard Devices' uit te zetten in de BIOS.
Iemand enig idee?
Ten tweede komt mijn hardware erg overeen.
AMD 3500+
2x1 GB OCZ
Asus A8N-SLI Deluxe
GeForce 7800GT
WD Raptor 36GB
WD Caviar SE16 250GB
[ Voor 19% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 08-06-2006 17:11 ]
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
IDE/S-ATA/RAID-Controllers
* NVIDIA nForce4 AMD RAID controller unrecognized (64 Bit)"
BRON: http://www.iexbeta.com/wi...rdware_Compatibility_List
0x0000009c (0x00000004,0x80c418a0,0x2000000,0x00070f0f)
Maar de silicon Sil3114 werkt ook niet, ben nu een upgrade aan het doen vanuit XPrippance schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 18:49:
Ik denk dat dit waarschijnlijk te maken heeft met de AMD nForce 4 SATA controller. Op 1 of andere manier wil Vista daar niet graag mee samenwerken, denk ik.
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Het rare is dat eerder in die Wiki dit staat onder Working:rippance schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 17:37:
"Heavy problems / currently incompatible
IDE/S-ATA/RAID-Controllers
* NVIDIA nForce4 AMD RAID controller unrecognized (64 Bit)"
BRON: http://www.iexbeta.com/wi...rdware_Compatibility_List
NVIDIA nForce 4 - Serial ATA Controller (SATA/RAID)
Dus ra ra wat is er aan de hand...
Ik krijg alleen geen bsod, maar hij kapt met kopieren na een x aantal procenten....
Probeer je dan de 32bit of de 64bit te installeren?ShellGhost schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 20:56:
[...]
Het rare is dat eerder in die Wiki dit staat onder Working:
NVIDIA nForce 4 - Serial ATA Controller (SATA/RAID)
Dus ra ra wat is er aan de hand...
Ik krijg alleen geen bsod, maar hij kapt met kopieren na een x aantal procenten....
The need for speed drives me
64bit.rippance schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 10:14:
[...]
Probeer je dan de 32bit of de 64bit te installeren?
Schijnt ook te komen doordat Nvidia de Legacy drivers niet gemaakt heeft...
AMD Athlon64 3200+
ASUS A8N-SLI Deluxe (ook nieuwste BIOS)
4*512MB (2x OEM , 2xTwinmos)
400 Watt Fortron voeding
250GB Samsung Spinpoint
XFX 7600GT XXX-ed
Volgende zaken al geprobeerd, geen resultaat tervergeefs:
*Bios update
*Onboard netwerk kaarten uitgeschakeld (Marvell Lan & Nvidia LAN)
*AMD Cool 'n Quit uitgeschakeld
*Memtest gedraaid
Temperaturen zijn het in ieder geval niet, zoals op sommige sites ook aangegeven wordt, Nortbridge wel passief gekoeld maar bijna alle temps blijven <40 graden (muv proc, <50 graden). Lijkt me meer dan redelijk, installatie van XP/Linux/2000 etc. verlopen allen vlekkenloos en in XP zelf ook nooit een BSOD.
Daarnaast een aantal uren memtest gedraaid en geheugen lijkt in orde. Vermoedelijk komt het door de support van SATA in Windows Vista, ik denk dat MS hier nog wel met een oplossing voor komt tegen de Final release aan, anders zal Asus dit probleem wel verhelpen met een BIOS update / Nieuwe Sata drivers. Tot die tijd nog maar even afwachten ben ik bang
Na het eten ga ik verder aan de slag.
::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race
Ik heb em niet vanuit xp geinstalleerd, maar gewoon geboot via de dvd. Eert de 64bit versie, maar ik uiteindelijk de 32bit daaroverheen geinstalleerd, daar deze betere driver support heeft.
Deze schijf hangt aan de nvidia raid controler. Ik moest wel eerst alle andere schijven afkoppelen omdat ie anders bij de reboot een fout gaf.
Nog een tip: Als je overklokt, klok je processor en geheugen iets terug voor de installatie.
Brand de DVD op 2x speed, dan heb je minder kans op leesfouten.
[ Voor 3% gewijzigd door Henkus op 15-06-2006 17:19 ]
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
Conclusie, probeer is met 1 dvd speler te isntalleren
Verwijderd
Precies hetzelfde is het geval bij mij. Mijn NEC 2500 (originele firmware) geeft een BSOD in het begin van installatie van Vista.Baur schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 10:45:
Tijdens de installatie van Vista (32 bit) kreeg ik in eerste instantie ook blauwe schermen, totdat ik de dvd van mijn NEC 2510a (met gehackte firmware) in mijn dvd speler (een of andere Toshiba) deed. Daarna ging de installatie in een keer goed. Ik weet niet of het een echte oplossing is, maar misschien dat het iemand anders kan helpen.
Maar met mijn andere optical drive (Een LG DVD/CDRW combo) lukt het wel gewoon. Weet niet waardoor dit precies komt. (Misschien iets met slave/master opticals in combo met vista?)
Ik had dus hetzelfde, ik heb zelfs mn brander even geen stroom gegeven en via mn Liteon dvd speler geinstalleerd.Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 21:24:
[...]
Precies hetzelfde is het geval bij mij. Mijn NEC 2500 (originele firmware) geeft een BSOD in het begin van installatie van Vista.
Maar met mijn andere optical drive (Een LG DVD/CDRW combo) lukt het wel gewoon. Weet niet waardoor dit precies komt. (Misschien iets met slave/master opticals in combo met vista?)
Dat ging super!
Bedankt!
Ik zal het eens proberen, als ik het topic door lees zijn er veel problemen met de A8N-SLI xxStrikie schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 23:46:
[...]
Ik had dus hetzelfde, ik heb zelfs mn brander even geen stroom gegeven en via mn Liteon dvd speler geinstalleerd.
Dat ging super!
Bedankt!
1x 250GB HDD
1xDVD-Brander
Nog steeds BSOD
[ Voor 7% gewijzigd door Cyrus The Virus op 17-06-2006 20:30 ]
Ik heb ook mn brander afgekoppeld niet mn dvd speler, misschien het proberen waard.Btw heb je een NEC fikker?Cyrus The Virus schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 20:21:
[...]
Ik zal het eens proberen, als ik het topic door lees zijn er veel problemen met de A8N-SLI xx
1x 250GB HDD
1xDVD-Brander
Nog steeds BSOD
ja heb alleen maar 1 dvd branden verder geen dvd speler (nooit echt nodig gehad).Strikie schreef op zondag 18 juni 2006 @ 09:08:
[...]
Ik heb ook mn brander afgekoppeld niet mn dvd speler, misschien het proberen waard.Btw heb je een NEC fikker?
Verwijderd
Heb je misschien een andere optical liggen? Probeer het is anders daarmee.Cyrus The Virus schreef op zondag 18 juni 2006 @ 12:38:
[...]
ja heb alleen maar 1 dvd branden verder geen dvd speler (nooit echt nodig gehad).
Quote uit Vista ervaringen topic :
Heb trouwens ook al van alles geprobeerd, zoals AGP kaart verwisselen met andere, of met PCI kaartje zelfs. HyperX geheugen instead of OCZ Gold, enzovoort...Installatie blijft bij mij hangen net als hij geboot heeft van de DVD, en je net de gekleurde achtergrond ziet met de cursor erbij... vervolgens doet hij gewoon helemaal niks. Cursor kan ik ook niet bewegen.
Heb dit nou al met alle versies gehad van Vista.
Specs :
Athlon 64 3000+
Shuttle AN50R
OCZ Gold PC3500 2x512
Samsung 160GB SATA
XFX 6800LE AGP
Zou echt niet weten waar het aan kan liggen? Vind het namelijk wel jammer, lijkt me opzich wel leuk om een keer te installeren.
[ Voor 9% gewijzigd door NLuna op 21-06-2006 23:43 ]
Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf
Dit heb ik dus geprobeerd , de laatste nieuwe beta drivers van Nvidia gehaald , alle files hierboven op een cd. Maar helaas weer hetzelfde probleem. Hij herkent alle partities, het inladen van de Nforce4 sata driver is daarvoor zelfs niet nodig , maar wanneer ik de sata1 of sata2 - partities (al eens aangemaakt onder XP, en onder dit Vista scherm ) selecteer , geeft hij dus onderstaande foutmelding. Misschien komt het omdat ik zo'n nieuwe WD sata2 scjijf heb , geen idee...I’m using a RAID 0 configuration with a Gigabyte GA-K8N ULTRA. I was able to
perform a clean install of Vista using the newest NForce4 drivers
(nforce_vistax86beta2) the same method as you would to install F6 drivers:
• Download and extract nforce_vistax86beta2_english.zip from Nvidia and
extract
• Navigate to IDE/driver/sataraid/
• Add all of these (should be 7) to a floppy disc or equivalent
• Navigate to IDE/driver/legacy/
• Add nvatabus.inf, nvcoi.dll, nvide.nvu to the floppy as well
• Insert your Vista Beta 2 disc and restart
• Vista will go through start up and eventually ask if you want to install
additional drivers – just point it to the floppy drive. Drivers should
install and your RAID should be accessible.
After that, Vista installed and ran flawlessly and beautifully!
Voorlopig dus geen Vista voor mij
http://users.pandora.be/anni/temp/vista.jpg
GF-Annihilator, heb jij ook het moederbord A8n-SLI deluxe (of de Gigabyte GA-K8N ULTRA., zoals in je quote vernoemd)? Ik heb nl. ook mijn NEC brander afgekoppeld en ben de installatie verder doorlopen met mijn Samsung DVD brander en het werk idd perfect !-GF-Annihilator schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 22:22:
Op de nieuwsgroepen van Microsoft vond ik het volgende :
[...]
Bij de A8n-SLI Deluxe hoef ik verder nl. helemaal geen extra SATA drivers te installeren en pakt hij alle HD's vanzel (2x SATA, Maxtor en Samsung schijf). Je zou eens kunnen proberen om één schijf af te koppelen en vervolgens even proberen om op die ene HD Vista te installeren. Probeer eventueel de HD nog een keer extra te formateren in het Vista setup screen, misschien dat het helpt
Mijn specs:
- Asus A8V Deluxe moederbord (Via KT800Pro chipset)
- AMD Athlon64 3000+ Venice (C&Q uitgeschakeld)
- 2 x 512 MB Kingston ValueRAM DDR-RAM (3-3-3-8)
- Leadtek 6600GT videokaart met 128 MB RAM
- Hitachi Deskstar T7K250 250GB (SATAII, aangesloten op de VIA SATA-controller)
- NEC 3540 als sec. master
- BenQ 1640 als sec. slave
Edit/update: wanneer ik na de installatie Vista probeer te booten, krijg ik de volgende foutmelding:
File: \Windows\system32\winload.exe
Status:0xc000000f
Info: The selected entry could not be loaded because the application is missing or corrupt.
Maar goed, da's offtopic.
Edit/update 2: probleem verholpen door vanaf de Vista DVD een recoverytool te starten. Nu draai ik XP en Vista probleemloos naast elkaar. Excuses voor mijn offtopic edits.
[ Voor 43% gewijzigd door TommyCP op 24-06-2006 16:17 ]
>>>insert witty remark here<<<
(*) http://users.pandora.be/anni/temp/vista.jpg
Ik krijg geen BSOD, maar wel een andere rare melding.

Zie bij status de melding: 0xc00000e9 (5 nullen, bij het screenshotje van hiervoor waren dat er 6?)
Ook na afkoppelen van mn 3 andere schijven werk het niet.
Heb het geprobeerd op mijn NEC 3500 en mn ASUS DVD-ROM, ook met ene draaiend en de andere helemaal afgekoppeld, maar alles zonder resultaat.
Installeren vanuit Windows XP doet hij ook niet aangezien ie dan ook een foutmelding geeft. Hij stopt ongeveer op de helft van de laadbalk als hij de installatiefiles wil laden.
Verdere specs zijn trouwens:
Asus P4P800-SE
P4c 2,6GHz
1,5 Gb Twinmos PC3200 geheugen
XFX 6800 Ultra AGP
verder heb ik er qua kaarten alleen nog een firewire kaart in zitten, dus ik begrijp niet waar het probleem vandaan komt. Is het dan toch de S-ATA Harde schijf die het hem doet?
edit: heb trouwens ook nog een keer dezelfde versie gedownload en de bash code komt ook gewoon overeen, dus daar ligt het ook niet aan.
[ Voor 7% gewijzigd door eerdepeer op 25-06-2006 14:34 ]
Verwijderd
Frapant is dat ook ik een A8N heb in combinatie met een NEC DVD-brander (3500).
Heb alleen geen andere DVD-speler om Vista mee te installeren. Afkoppelen wordt dus moeilijk. Heeft iemand enig idee, of ik dit ook via bijvoorbeeld Daemon Tools voor elkaar kan krijgen?
[ Voor 9% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 13-08-2006 12:17 ]
Vista kopieert eerst de installatie image (.wim) naar je HD in een tijdelijke map
en dan pas wordt de installatie werkelijk gestart.
-Scorpio9a
Ik heb 2 NEC dvd branders in mijn systeem. Op beide liep de installatie vast.
Ik heb ook nog een MSI speler in mijn systeem.
Ik dacht na het lezen van dit topic....het zal toch niet.
DVD erin en zowaar een foutloze installatie
Be Very Very VERY omygodcall911 Careful Mijn Specs.
Zelfde probleem alhier, heel vaag. Ik draai Lonhorn/Vista al vanaf één van de eerste builds (4051) op dezelfde laptop en heb dit probleem nog niet eerder mogen ervaren. Ook de DVD opnieuw gedownd en op 2 speed gebrand, maakte niets uit. De MD5 hash checksum komt ook overeen, de DVD doet het op een ander systeem prima.eerdepeer schreef op zondag 25 juni 2006 @ 14:31:
Hier ook een probleem met installeren van Vista build 5384. Ik had speciaal voor deze aangelegenheid een Samsung 250Gb S-ATA schijf gekocht omdat de rest van mn data niet verloren mag gaan. Maar installeren ho maar!
Ik krijg geen BSOD, maar wel een andere rare melding.
[afbeelding]
Zie bij status de melding: 0xc00000e9 (5 nullen, bij het screenshotje van hiervoor waren dat er 6?)
Ook na afkoppelen van mn 3 andere schijven werk het niet.
Heb het geprobeerd op mijn NEC 3500 en mn ASUS DVD-ROM, ook met ene draaiend en de andere helemaal afgekoppeld, maar alles zonder resultaat.
Installeren vanuit Windows XP doet hij ook niet aangezien ie dan ook een foutmelding geeft. Hij stopt ongeveer op de helft van de laadbalk als hij de installatiefiles wil laden.![]()
Verdere specs zijn trouwens:
Asus P4P800-SE
P4c 2,6GHz
1,5 Gb Twinmos PC3200 geheugen
XFX 6800 Ultra AGP
verder heb ik er qua kaarten alleen nog een firewire kaart in zitten, dus ik begrijp niet waar het probleem vandaan komt. Is het dan toch de S-ATA Harde schijf die het hem doet?
edit: heb trouwens ook nog een keer dezelfde versie gedownload en de bash code komt ook gewoon overeen, dus daar ligt het ook niet aan.
Dacht dat het aan mijn DVD drive zou kunnen liggen, maar zowel bijvoorbeeld Suse Linux, Win XP, Novell Netware, alsook die allereerste 4051 build (originele MS persing) installeren prima....
Ik heb toch best wel wat computer ervaring en al tig keer op tig machines een OS geinstalleerd, maar dit????
Wel ben ik tegen het volgende aangelopen: Ik had zonder problemen build 5536 draaien en wilde deze dus updaten naar de RC1 5600 build. Error, kan geen map aanmaken.
Dan maar een clean install, dus reboot met de DVD erin, resultaat is dus die 0x00000e9 error, ook na de DVD opnieuw gebrand en gechecked te hebben.
Is mijn DVD speler dan misschien brak? Proberen met Suse Linux, installatie verloopt voorbeeldig en ik hou een goed werkend systeem over na de installatie. Maar nu komt het: Suse installeert in de C: van 20 GB na die opnieuw gepartioneerd en geformatteerd te hebben, volkomen normaal.
Behalve dat de Windows map intact is gelaten binnen deze installatie! Dit heb ik nog nooit meegemaakt, tot dusver werd elk vorig OS op dezelfde partitie gewoon overschreven en was toch echt foetsie. Het gekke is dat ik deze "map" ook niet meer kon verwijderen, hij werd onder welk OS gezien als een unallocated partitie die niet verder te partioneren viel. Uiteindelijk is dat na veel pogingen gelukt met die 4051 build, ik heb nu weer mijn oude partitie indeling maar dan zonder OS erop.... Ik zit zelf te denken aan BitLocker en/of een of ander encryptie die de installatie beschermd
Morgen maar weer de 5536 erop zetten, gaat ongetwijfeld weer zoals bedoeld
Specs:
Jewel Brilliant (2780?) laptop met:
Athlon XP 2400 (Barton core)
512 MB Apacer CAS 2 (mem test OK)
Radeon 9000 Pro
40 GB Fijutsi schijf
DVD/CD-rom drive