Toon posts:

PEAK II Xtreme USB Drive onbruikbaar/beschadigd/corrupt?

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met de PEAK II Xtreme 120X USB 2.0 Flash Drive onder Windows XP.

Toen ik de USB drive voor het eerst in de computer stak was er niets aan de hand.
Maar na de tweede keer opnieuw insteken geeft hij constant problemen.

Bij bestanden kopiëren krijg ik de volgende meldingen:
Kan ... niet kopiëren. Bestand of map is beschadigd en onleesbaar.
Kan ... niet kopiëren. Kan het opgegeven bestand niet vinden.
... (Cyclische redundantiecontrole)

FAT32 formatteren geeft: Kan het formatteren niet voltooien.
Na formatteren als FAT kan ik wel bladeren, maar gaat bestanden kopiëren erg traag (geen read=19MB/s, write=14MB/s als geadverteerd), en binnen de kortste keren krijg ik weer de meldingen van hierboven.

Het meegeleverde Ezrecover tooltje van Peak haalt ook niets uit: "Ezrecover fail!"

Formatteren met de Peak USB Flash Disk Utility geef: "Formatting Disk...Formatting Disk Succesful!"
Daarna kan ik wel even bladeren en bestanden kopiëren, maar na een paar seconden (tijdens het kopiëren) krijg ik weer: "Kan ... niet kopiëren. Bestand of map is beschadigd en onleesbaar."
"Kan ... niet kopiëren. Kan het opgegeven bestand niet vinden."

Na eruit halen en er weer opnieuw insteken is de volume naam weer naar default (Verwisselbare schijf M:) en bij het openen zegt ie: "De schijf in station M: is niet geformatteerd. Wilt U dit nu doen?"

En dan begint alles weer van voor af aan.

Ik heb alle USB poorten in twee PC's gebruikt, maar er gebeurt elke keer precies hetzelfde.
Totaal onbruikbaar dus.

Valt deze USB drive nog te redden of is ie onherstelbaar beschadigd?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Als het desbetreffende tooltje het zelf al laat afweten dan vertrouw ik het al niet. Je zou onder schijfbeheer de schijf nog kunnen proberen te formatteren en als dat ook niet werkt = :/

Zelf denk ik dat je even contact op moet nemen met de producent en als je dit nog RMA'en :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)