Toon posts:

Hangende "Mijn Netwerk"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een netwerk draaien met als internet verbinding een ExperiaBox van KPN. Hier op is een Freecom Classic SL network drive aangesloten.

Vanaf de Desktops met Windows xp sp2 kan er normaal naar toe worden gebrowsed en een network Map worden aangemaakt.

Echter vanaf de Laptop Acer met XP sp2 draadloos niet. De browser hangt en bij beeindigen verdwijnd de desktop en rest alleen nog de computer uit te zetten.

Maar het is ook mogelijk de netwerk verbinding te verbreken, dan te sluiten (browser) en de netwerk verbinding opnieuw te maken. Met deze methode kan gewoon weer worden verder gewerkt op de laptop.

Hier om lijkt mij dat het een netwerk probleem is. Bedraad aanluiten helpt niet, browsen op de server is geen probleem.

Alle tip welkom.

Update: als ik heel snel door de mappen klik gaat het goed. Wacht ik 3 seconden dan is het mis.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2006 21:10 ]

Verwijderd

Ik kan je helaas weinig helpen met het netwerk gedeelte van je probleem.
Maar als jij je netwerk browser beeindigd, zeg je dat je totale bureablad verdwijnt en enkel een restart helpt. Ik heb dit soms ook, maar om weer verder te kunnen werken druk je CTRL+ALT+DEL, dan ga je naar bestand (in het taakbeheer) en klik je op "Nieuwe taak (Uitvoeren...)", dan typ je "explorer.exe" (zonder "") in en voila, je bureablad is er weer.

Succes met de rest