Hoi medetweakers,
Ik ben bezig met een spel maken in Java en dat zet ik op 800x600 fullscreen formaat. Nu werkt mijn code zo dat ik een hoofdscherm heb en als ik dan een spel wil spelen sluit het huidige JFrame en opent er een nieuwe JFrame. Nu ben ik dus bezig op FullScreen mode en elke keer als hij een frame sluit en opent zet hij ook de resolutie weer terug naar standaard en weer terug naar 800x600, dit duurt onnodig lang en ziet er beetje onprofessioneel uit.
Weet iemand hoe ik dat kan oplossen?
Ik heb een klasse FullScreen geschreven:
En gebruik dan new FullScreen(this);om een JFrame fullscreen te maken.
Ik zat zelf te denken om een 'main'-JFrame te maken en daarin allemaal losse JFrame-pjes te laden en dan tussen die te wisselen, maar dit krijg ik niet helemaal voor elkaar... Iemand anders nog tips of ideeën (of een oplossing
)?
Ik ben bezig met een spel maken in Java en dat zet ik op 800x600 fullscreen formaat. Nu werkt mijn code zo dat ik een hoofdscherm heb en als ik dan een spel wil spelen sluit het huidige JFrame en opent er een nieuwe JFrame. Nu ben ik dus bezig op FullScreen mode en elke keer als hij een frame sluit en opent zet hij ook de resolutie weer terug naar standaard en weer terug naar 800x600, dit duurt onnodig lang en ziet er beetje onprofessioneel uit.
Weet iemand hoe ik dat kan oplossen?
Ik heb een klasse FullScreen geschreven:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| import java.awt.DisplayMode;
import java.awt.GraphicsConfiguration;
import java.awt.GraphicsDevice;
import java.awt.GraphicsEnvironment;
import javax.swing.JFrame;
public class FullScreen {
public FullScreen(JFrame frame) {
GraphicsDevice dev = GraphicsEnvironment.getLocalGraphicsEnvironment().getDefaultScreenDevice();
GraphicsConfiguration gc = dev.getDefaultConfiguration();
DisplayMode mode = new DisplayMode(800, 600, 32, DisplayMode.REFRESH_RATE_UNKNOWN);
frame.setUndecorated(true);
dev.setFullScreenWindow(frame);
if(dev.isDisplayChangeSupported()) dev.setDisplayMode(mode);
}
} |
En gebruik dan new FullScreen(this);om een JFrame fullscreen te maken.
Ik zat zelf te denken om een 'main'-JFrame te maken en daarin allemaal losse JFrame-pjes te laden en dan tussen die te wisselen, maar dit krijg ik niet helemaal voor elkaar... Iemand anders nog tips of ideeën (of een oplossing