Toon posts:

Forceware probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op de hoofdpagina van tweakers zag ik de Forceware update 91.31
Ik zag op dat moment goed berichten erover en heb toen deze geinstalleerd.
Maar tijdens de install. kreeg allemaal meldingen dat er werd gevraagd naar software vna onder andere Creative en ook zelfs netwerk software.
Naar veel pijn en moeite heb de meeste kunnen vinden via de cd-rom van Creative en win.xp.

Daarna opnieuw opstarten en toen begonnen de problemen.
Na de opstartlogo van Xp hoorde ik wel de klik van me monitor voor de juist schermresolutie, maar kort daarna blauw scherm met melding over nv_32 en geheugendump ect.

Ik heb toen in veilig modus alles weer weg gehaald en de 84...Forceware terug gezet die goed draaide en niet om al die poespas vroeg.
Probleem weg?
Nee ik kan nu ook niet meer in veilige modus opstarten en als ik de optie opstarten met recente instellingen pakt dan zegt hij dat het nv_32 bestand weg of beschadigd is en dat ik de R functie moet gebruiken, maar ook dat is zinloos.

Iemand nog een idee voor dat ik format moet doen en alles kwijt ben.

Specs staan bij signature.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Vreemd, veilige modus laat geen vga drivers dus raar dat die niet start.

Tja, als vorige juiste instellingen en veilige modus het niet meer doen... zie ik het somber in voor je

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Helaas weet ik niet hoe je het probleem kunt oplossen. Wel kun je zowiezo met bijvoorbeeld een Knoppix live-cd eerst je belangrijke bestanden kopieren naar een andere partitie of DVD/CD, voordat je gaat formatten.

Trouwens, welke melding krijg je als je safe-mode probeert?

[ Voor 13% gewijzigd door woekele op 08-06-2006 16:00 ]

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
wat je kan proberen is je videokaart verwijderen en de onboard gebruiken, of een andere kaart tijdelijk.

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-07 16:50
Last Known Good al geprobeerd, of System Restore naar een recent tijdstip?

Verwijderd

nVidia ForceWare 91.31 beta

Daarom heb ik een hekel aan Beta drivers.
In het verleden ook al eens veel problemen mee gehad.
Bij mij was vaak een re-install van XP het gevolg.

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 17:52
Ligt niet aan die driver hoor, dat ding draait perfect op mijn 7900gtx..
Klinkt eerder als een rotte xp installatie

Systeem Specs

Verwijderd

Topicstarter
Aarsbuds0r schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 16:00:
Helaas weet ik niet hoe je het probleem kunt oplossen. Wel kun je zowiezo met bijvoorbeeld een Knoppix live-cd eerst je belangrijke bestanden kopieren naar een andere partitie of DVD/CD, voordat je gaat formatten.

Trouwens, welke melding krijg je als je safe-mode probeert?
Niets, nadat ik veilig modus heb aangekilkt laad hij wat dingen en dan krijg je meestal boven in beeld je os te zien en in de hoeken veilige modus maar in plaats daarvan een zwart scherm.

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 16:41:
[...]

Niets, nadat ik veilig modus heb aangekilkt laad hij wat dingen en dan krijg je meestal boven in beeld je os te zien en in de hoeken veilige modus maar in plaats daarvan een zwart scherm.
Heb je daar wel minimaal een minuut gewacht, soms duurt dat heel lang.

Verwijderd

Topicstarter
Aarsbuds0r schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 17:23:
[...]

Heb je daar wel minimaal een minuut gewacht, soms duurt dat heel lang.
nou na een kwatier vondt ik het leuk geweest :(

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik ben weer terug.... :D

De foutcode die hij aangaf was....sys32\drivers\nvata.sys

Naar veel pijn en moeite kon ik weer xp install doen zonder alles te verliezen.
Tijdens de install vroeg deze om de drivercd van nvidia, ik heb toen de originele XFX cd erin gedaan maar daarna kreeg ik een zwart scherm.
Welke driver ik keer op keer gebruikte niets hielp.
Ik heb toen maar dat gedeelte overgeslagen en toen kon ik verder met de xp install, toen deze klaar was kreeg ik ineen keer de systeem herstel window voor me neus en hij heeft me toen 4 dagen terug gezet.
En daarna was alles voorbij en was het buisiness as usual, ik heb niet om syseemherstel gevraagd.

Is dat normaal dat tijdens een herinstallatie de herstel optie automatsich in werking treedt?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:03
nvata... Zeker een NForce4 bord en de IDE SW/opslagdrivers geïnstalleerd :X.
Pagina: 1