[XP] ActiveX verwijderen uit Explorer.exe

Pagina: 1
Acties:

• Greyh0und
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Greyh0und

wandelende informatie stand

Topicstarter
Ik ben momenteel mijn pc aan het tweaken, en heb al veel services uitgezet om RAM te sparen voor spellen en ik probeer momenteel om explorer.exe zo licht mogelijk te maken (oude thema's gebruiken, geen icons op het bureablad etc...) en wat mij opviel was dat ActiveX (of was het toch Active Desktop) niet gestopt kan worden (ik heb in ieder (bijna) geval niets gevonden...) doormiddel van 'rechermuisknop op bureaublad> tabblad bureaublad> aanpassen> website (of iets in die zin)'...

Maar op mijn stage plek (waar ik momenteel aan het posten ben, en ja ik mag dat ;) ) is er dat tabblad waarbij ik het Active Desktop tabblad niet kan 'vinden' (ik weet waar het zit maar het is er gewoon niet)

Nu denk ik dat ze het hebben verwijdert dmv nLite. Mijn vraag is nu:

Kan ik Active Desktop/Active X uitschakelen/verweideren zonder dat ik nLite gebruik (want dan moet ik Win XP opnieuw installeren en daar heb ik geen zin in...)

XPLite kan het volgens mij niet.
In de MS knoledge base kan ik niet nuttigs vinden, google en GoT ookal niet...

iemand nog tips?

Greyh0und

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Active Desktop dus.
Kan je ook gewoon via een GPO uitschakelen.
gpedit.msc > have fun.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-03 16:14
Greyh0und schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 15:48:
Ik ben momenteel mijn pc aan het tweaken, en heb al veel services uitgezet om RAM te sparen voor spellen en ik probeer momenteel om explorer.exe zo licht mogelijk te maken (oude thema's gebruiken, geen icons op het bureablad etc...) en wat mij opviel was dat ActiveX (of was het toch Active Desktop) niet gestopt kan worden (ik heb in ieder (bijna) geval niets gevonden...) doormiddel van 'rechermuisknop op bureaublad> tabblad bureaublad> aanpassen> website (of iets in die zin)'...

Maar op mijn stage plek (waar ik momenteel aan het posten ben, en ja ik mag dat ;) ) is er dat tabblad waarbij ik het Active Desktop tabblad niet kan 'vinden' (ik weet waar het zit maar het is er gewoon niet)

Nu denk ik dat ze het hebben verwijdert dmv nLite. Mijn vraag is nu:

Kan ik Active Desktop/Active X uitschakelen/verweideren zonder dat ik nLite gebruik (want dan moet ik Win XP opnieuw installeren en daar heb ik geen zin in...)

XPLite kan het volgens mij niet.
In de MS knoledge base kan ik niet nuttigs vinden, google en GoT ookal niet...

iemand nog tips?
Allereerst, ik denk dat je de active Desktop bedoelt. Dat je 'm niet ziet op je stage is omdat je die volgens mij dmv policies uit kan schakelen, maar wat je bedoelt met Active Desktop "stoppen" weet ik niet, naar mijn weten ishet geen service of iets dergelijks.
Verder vind ik het overigens vrij nutteloos allemaal, niet gebruikte services uitzetten en zo min mogelijk apps op de achtergrond draaien, ok, maar dingen als geen pictogrammen op je bureaublad en activedesktop niet gebruiken ga je weinig fps mee winnen denk ik.

[ Voor 3% gewijzigd door sig69 op 08-06-2006 15:57 ]

Roomba E5 te koop

• Greyh0und
  • Niet online

Greyh0und

Topicstarter
ach jah, kben gewoon aan het testen, en ik houw van lege desktops!!! <3 :>

Ik had eens gekeken, en hier is explorer.exe 12 MB en op school wassie 4/5 MB... en daar hadden ze A(ctive)D(esktop) uitgezet...

want standaard staat het dus aan, ookal gebruik je het niet...
Active Desktop dus.
Kan je ook gewoon via een GPO uitschakelen.
gpedit.msc > have fun.
WAAR precies? (ik kan het in ieder geval niet vinden...)

gevonden en ingeschakeld, maar explorer is nog niet kleiner geworden!

toch morgen maar es vragen hoe dat komt! (op me stage plek :P )

explorer.exe gebruikt momenteel maar 5 MBRAM op zn grootst! net voordat ik FF starte wassie 3 mb!!!

[ Voor 117% gewijzigd door Greyh0und op 08-06-2006 21:05 ]

Greyh0und

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-03 16:14
Greyh0und schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 20:27:
explorer.exe gebruikt momenteel maar 5 MBRAM op zn grootst! net voordat ik FF starte wassie 3 mb!!!
Ik wil je je hobby niet afnemen hoor, maar dit is echt allemaal gepruts in de marge. Hier op m'n werk heb ik meer dan 20 applicaties open staan, diverse services draaien (mysql, jboss, dat soort dingen). Het totale geheugengebruik zit op 1,74 GB waarvan explorer.exe 12 MB voor z'n rekening neemt. rond de 0,7% dus. Tsja..

Roomba E5 te koop

• Greyh0und
  • Niet online

Greyh0und

Topicstarter
sig69 schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 09:08:
[...]

Ik wil je je hobby niet afnemen hoor, maar dit is echt allemaal gepruts in de marge. Hier op m'n werk heb ik meer dan 20 applicaties open staan, diverse services draaien (mysql, jboss, dat soort dingen). Het totale geheugengebruik zit op 1,74 GB waarvan explorer.exe 12 MB voor z'n rekening neemt. rond de 0,7% dus. Tsja..
ach jah, ik ben door mijn klas en stageplek al voor gek verklaart :P

De reden is dat ik "maar" 512 MBRAM heb (voor nu is het ieg genoeg :) ) en dus zoveel mogelijk vrije ram wil hebben, zodat mijn spellen niet gaan swappen.

+ dat op je werk ze waarschijnlijk meer dan 512 MBRAM in de pc's hebben hangen, zoniet zouden ze dat kunnen doen. Ik ben maar een arme student met een schuld van 500 euri (of is het toch euro's) en dus geen geld heb voor een extra 512 MBRAM...

Dus ziehier... De verklaring ;)

Greyh0und

Pagina: 1