hand·te·ke·ning (de ~ (v.))
Wat heb je zelf al geprobeerd? heb je al eens met wat instellingen gestoeid?
Ik heb zelf zulke conversies (iig van Acad naar bijv. een jpg) gedaan met Adobe Illustrator. En anders is er altijd nog de beproefde methode van "Print screen" (alleen niet altijd even praktisch
[ Voor 8% gewijzigd door Invisible_man op 08-06-2006 15:19 ]
Even een titelfixje.
Signature
voorbeeld
Hier staat tekst
Mss is het een idee als TS eens post hoe hij zijn PDF maakt.
Het is sowieso aan te raden om via een Acrobat Printerdriver tot een PDF te komen aangezien je dan volledige controle hebt over (het gebruik van) je peninstellingen.
Op deze wijze doe ik altijd zonder problemen PDFjes maken van mn DWGtjes
Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord!
We gaan er nu wel van uit dat het printen fout gaat, maar ik denk eerder dat je LineWeight uit hebt staan, waardoor je alleen dunne lijnen ziet in AutoCAD, terwijl het eigenlijk dikke lijnen zijn.
(onderin bij de Snap en grid knoppen en zo, klik daar eens op "LWT")
En inderdaad, omzetten naar pdf doe ik zelf ook met een pdf printer, pdf995 om precies te zijn.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Andere vraag: weet je zeker dat Adobe Acrobat Pro 6.0 met perfect AutoCAD bestanden om kan gaan? Is het ook al eens goed gegaan dan, of probeer je dit nu voor de eerste keer, en werkt het niet?
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Iemand tips?
Edit, het knopje LWT doet niets in autocad, ik kan geen verschil zien, ook niet als ik heb ingezoomt
[ Voor 11% gewijzigd door Dark Wanderer op 13-06-2006 22:59 ]
Als je Acrobat hebt dan heb je naar alle waarshcijnlijkhied ook een acrobatprinter geinstalleerd.
Als je vanuit ACAD gaat printen naar die acrobatprinter dan kun je wel gebruik maken van de peninstellingen en krijg je eenzelfde resultaat als je oom op elke andere willekeurige plotter.
Je zult wel eerst in ACAD de Acrobatprinter moeten instellen als geschikte printer, maar dat wijst zich vanzelf hoe dat werkt in het menu, en anders zal je oom het ook wel weten.
- Adobe PDF
- PDF995
- dwg to pdf.pc3
Als ik hiermee plot, dan krijg ik wel die prompt voor een bestandsnaam, en als ik die dan opsla en open, dan krijg ik dus niet het goede resultaat:
Wat moet ik dan instellen in autocad dat hij het wel goed plot. Ik denk dat het er aan ligt dat als je het normaal uitprint, dat je dan die dikke lijnen ook hebt, maar ze niet ziet omdat je niet hebt ingezoomt.
Dit stamt uit de tijd dat iedere pen van een plotter een eigen kleurcode had, en het komt er op neer dat iedere kleur een eigen pendikte vertegenwoordigt. Dan krijg je dus dit soort effecten.
Stel je plotvenster eens zo in:

Het rechtse deel van dit venster kun je tevoorschijn toveren met het pijltje rechtsonderin. Verhelpen deze instellingen al wat?
Let ook op het vakje rechtsbovenin: Plot Style Table staat op "none".
[ Voor 18% gewijzigd door DrivinUCrazy op 15-06-2006 15:48 . Reden: Verkeerde link naar plaatje ]
Met de juiste instellingen komt alles weer goed
De teking is overigens zonder peninstellingen gemaakt (overigens worden peninstellingen nog steeds reg veel gebruikt
Ik had begrepen dat peninstellingen nog uit de oertijd stamde, maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Weer wat geleerd.