Ik ben bezig een webapplicatie te ontwikkelen die door middel van odbc communiceert met een MS SQL 2000 database.Hierin staan een aantal Stored Procedures die ik aan wil roepen via PHP. Dit is allemaal geen probleem, wat niet lukt is wanneer ik een SP aanroep die een waarde output, deze weer te gebruiken in php.
Nu krijg ik constant na het aanroepen van odbc_fetch_row, de melding:
Ook wanneer het probeer op te lossen met fetch_array of odbc_result_all, krijg ik deze warning.
Ik kan op Got & Google geen oplossing hiervoor vinden. Wanneer ik odbc_num_rows doe krijg ik wel de waarde 1 terug, dus ik krijg blijkbaar wel iets terug.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| //Stukje van Stored procedure CREATE PROCEDURE [Bepaal_Ordernummer_Code] (@Input1 Char(2), @Input2 Int, @Output1 varchar(10) Output ) ......... //PHP code aanroepen van Storeprocedure $sql = "{ CALL Bepaal_Ordernummer_Code('".$input1."', '".$input2."', '".$output1."') }"; // 1e parameter zijn input, laatste is de output parameter. $result = odbc_exec($connectDB->sqlconnect, $sql); while(odbc_fetch_row($result)) { $returnvalue = odbc_result($result, 1); echo ' $returnvalue; } |
Nu krijg ik constant na het aanroepen van odbc_fetch_row, de melding:
code:
1
2
| [Warning: odbc_fetch_row() [function.odbc-fetch-row]: No tuples available at this result index in C:\Inetpub\wwwroot\........ |
Ook wanneer het probeer op te lossen met fetch_array of odbc_result_all, krijg ik deze warning.
Ik kan op Got & Google geen oplossing hiervoor vinden. Wanneer ik odbc_num_rows doe krijg ik wel de waarde 1 terug, dus ik krijg blijkbaar wel iets terug.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2006 16:27 ]