Ruzie met ati radeon

Pagina: 1
Acties:

• hbsJR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 31-07 21:21

hbsJR

All rounder

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb huidig een aantal problemen, nou.. meer dilemma’s.
Het verhaal is vrij lang, maar ik probeer alles bondig te houden…
Voorheen had mijn broer een FX5700 256 mb. Na meerdere problemen en hij ook artifacts kreeg wilde hij een nieuwe videokaart. Van een vriend kreeg hij een gloed nieuwe Radeon X700 pro 256 mb. Reden en waarom is niet belangrijk, even goed.. na inbouw heb ik keurig heb ik de drivers erop gegooid die op de CD-rom stonden en alles werkte.

Tijdens het gamen van bijvoorbeeld counter-strike 1.6 heeft mijn broer drops naar 80 fps en soms zelfs onder de 60. We spreken hier van 1.6.. tweakers.net is geen helpdesk, dus dat is een probleem voor mij.

Na het horen van de klachten van mijn broer ging ik opzoek naar drivers, maar het rare is dat elke driver die ik instaleer niet correct werkt. Ik heb de nieuwste geprobeerd op de Ati site en ook andere drivers. Steeds gebeurd het zelfde:

Installatie gaat prima, prima, prima… ik reboot.. dan zie je al dat het niet goed werkt. Gezien alles heel traaaag gaat. En alles verschijnt traag.. Ik kijk in de instellingen, pas het aan naar 1024 en pats.. alle icoontjes verdwijnen en alleen tekst is nog zichbaar. Als ik dan weer reboot heb ik vaak dat ie alleen 8 bit kan vertonen en dat ie helemaal niks doet.

Mijn vraag is ook: Waarom kan ik wel Ati Catalyst versie 1.2.2044226 draaien en geen andere versie.
En hoezo kon ik bij een fx5700 wel 100 hertz draaien en hier de computer al crasht bij 85 hertz. (icoontjes verdwijnen, monitor gaat piepen);
De reden dat ik dit vraag is dat ik tot nu toe alleen ervaring heb met Nvidia

Zelfs na format is dit probleem nog niet opgelost

Mijn broers pc:

Windows XP home edition
AMD athlon 3000+ 64 bit
Microstar international motherboard
1024 mb ram

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ik zie dat je het niet specifiek aan hebt gemerkt, maar heb je ook wel eens gedacht dat resten van je oude nVidia-kaart het systeem kunnen blokkeren? nVidia+ATi = problemen namelijk :)

Ik geloof dat je daar een apart programma voor kunt gebruiken, ben ff naam kwijt.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:32

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Google inderdaad even op nvidea driver remover en ati driver remover. Haal gewoon elk spoor van welke videokaartdriver dan ook weg, en begin even met een schone lei :)
Beats a WIndows reinstall dacht ik zo...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Verwijderd

drivecleaner, kijk anders ff in d emeuktracer. meer dan genoeg tooltjes voor dit probleem.

• hbsJR

hbsJR

All rounder

Topicstarter
ik mag hopen dat een format C:\ alles weghaalt? ;)

Verwijderd

Jejking schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 15:21:
Ik zie dat je het niet specifiek aan hebt gemerkt, maar heb je ook wel eens gedacht dat resten van je oude nVidia-kaart het systeem kunnen blokkeren? nVidia+ATi = problemen namelijk :)

Ik geloof dat je daar een apart programma voor kunt gebruiken, ben ff naam kwijt.
De progjes zijn hier te downloaden :

http://downloads.guru3d.com/

CS 1.6 heeft gewoon last van framedrops, daar kun je verder vrij weinig aan doen, is meer een bug van het spel dan dat het aan je videokaart of drivers ligt.

Ook moet je niet vergeten dat de X700 gewoon een budget kaartje is, weinig pipelines vertex shaders, wat ik meer een architecture vind voor een laptop :)

Ondanks dat het een nieuw kaartje is wil het niet zeggen dat er niks mee aan de hand kan zijn. Fabrieks af kan hij al stuk zijn, tijdens het erin en eruit doen in een slot kan al problemen veroorzaken of mogelijk door statische elektriciteit vernaggeld, kan ook, zeker als je het niet in acht neemt en de kaart gewoon bij de soldeer puntjes vast pakt of de cartridge zelf.

Tal van mogelijkheden, maar zou eerst eens gaan proberen de drivers in orde te krijgen. Werkt dat nog niet, een clean install of de vidkaart in een ander systeem proberen.

• hbsJR

hbsJR

All rounder

Topicstarter
hij heeft niks gevonden en jullie tips hebben tot nu geen resultaat. ik zal later nog wat andere dingen testen

[ Voor 25% gewijzigd door hbsJR op 08-06-2006 18:49 ]

Pagina: 1