[XP] Externe HDD word nergens gezien.

Pagina: 1
Acties:

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Deze week heb ik een Acomdata E5 USB2.0 externe HDD behuizing aangeschaft.

Thuis gekomen heb ik er een HDD in gezet en alles aangesloten, het probleem is dat de schijf in windows niet gezien wordt.

De schijf komt wel gewoon op toeren ook een het lampje van de behuizing gaat branden.

Ik heb op de desktop PC alle usb poorten geprobeerd en ook op de laptop. Ik krijg niet eens een melding dat er iets gevonden is.

Het leek mij opzichj vrij duidelijk dat de behuizing kapot zou moeten zijn alleen toen ik ermee naar de winkel ben gegaan deed de behuizing het daar met een HDD van hun wel.

Ik heb 2 schijven van mij geprobeerd die het in de PC wel gewoon doen maar heb mij beide geen succes als ze extern zitten.

Ik heb ook alle mogelijke jumper instellingen geprobeerd maar ook dit mocht niet baten.

Mijn specs zijn.

XP-M 2600+
2x 512MB PC3200
Asus A7N8X-X
6800LE
1x een 160GB Maxtor
1x een 120GB Hitachi Deskstar

Win XP PRO SP1 en 2

Ik ben er nu al aardig wat uurtje mee aan de gang geweest maar kom er echt niet uit.

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:55
Jumpers maken bij dit soort kastjes niet uit (bij die van mij tenminste niet). Wat je nog ff kan proberen is er een andere hd in hangen, als dit niet werkt kan je er zowat wel vanuit gaan dat die behuizing kapot is en zou je ff terug naar de winkel moeten.

suc6

• PilatuS
  • Niet online
Het probleem is nog niet opgelost maar ik weet wel waardoor het komt.

Ik ben net weer naar de zaak gegaan waar de externe behuizing aangeschaft is en daar werkte een andere HDD wel weer.

Na goed gekeken te hebben naar mijn eigen schijf zag ik dat er 1 pinnetje los zit, blijkbaar is dat pinnetje niet nodig om intern goed te werken maar wel voor extern gebruik. Wat wel vreemd is is dat blijkbaar 2 van mijn schijven dat ene pinnetje los hebben zitten.

Ik ga straks even aan de slag met lijm of met de soldeerbout om het pinnetje weer vast te zetten.

• Invisible_man
Gelukkig ben je met de huidige SATA schijfen van die fragiele pinnetjes af (ben zo ook al eens een hd verloren :'( )

• PilatuS
  • Niet online
Ik heb toch maar besloten om niet met de soldeerbout aan de slag te gaan aangezien de ruimte tussen de pinnetjes ongeveer 0.3mm is, de kans dat het goed gaat is toch wel erg klein.

Net maar even een nieuwe schijf aangeschaft en die doet het gelijk in de externe behuizing.

• Invisible_man
En als je de pinnetjes er al aan gesoldeerd krijgt, blijft het altijd nog een extreem zwak punt (vooral gezien het feit dat die IDE connectors er niet altijd even makkelijk in gaan :) )
Pagina: 1