Geen S-video out, wat nu?

Pagina: 1
Acties:

• Sourcey
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-02 19:18
Hallo,

Is het mogelijk om een laptop die geen s-video-out heeft aan te sluiten op een TV? Er zijn wel usb poorten een een vga out aanwezig. Ik heb al gekeken naar port replicators maar die ondersteunen ook al geen s-video! Is er een (goedkope) manier om toch films te kunnen kijken op een TV?

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:11
Er zijn verloopkabels die van de VGA-aansluiting (of hoe dat ding officieel ook mag heten) verlopen naar een scart stekker. Media Markt heeft deze kabels zowiezo wel.

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:13
VGA uitgang gebruiken voor scart zal alleen gaan werken als je TV een vga signaal kan ontvangen via de scart. VGA en RGB lijken veel op elkaar heb ik begrepen maar het zal hoogst waarschijnlijk niet werken.

Kon zo snel geen vga naar svideo of rgb converter vinden (andersom wel :?, maar deze zijn niet goedkoop).

Misschien is een budget videokaart met svideo out een optie.

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-02 20:11

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Erik070 schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 15:07:

Misschien is een budget videokaart met svideo out een optie.
Het is een laptop... dus dat zal niet gaan lukken ;)

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:11
Nu heb ik zelf geen ervaring met deze verloopkabels (heb zelf een tv waar gewoon een VGA aansluiting opzit :) ), maar ik heb deze kabels in de winkel zien hangen. En als ik 10+ jaar terug ga in het verleden, toen hadden we een zogenaamde "Acorn Archimedes", deze bevatte ook een vga uitgang, maar de monitor had wel een scart aansluiting en tussen die twee dus een verloopkabel. Ik denk dus dat het wel kan.....

[ Voor 14% gewijzigd door Invisible_man op 08-06-2006 15:12 ]

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:01
Sourcey schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 14:55:
Is het mogelijk om een laptop die geen s-video-out heeft aan te sluiten op een TV? Er zijn wel usb poorten een een vga out aanwezig. Ik heb al gekeken naar port replicators maar die ondersteunen ook al geen s-video! Is er een (goedkope) manier om toch films te kunnen kijken op een TV?
Voor alleen films op TV te kijken is composite ook nog wel bruikbaar hoor, en dit werkt gewoon op elke TV .
Het eenvoudigste ben je uit met een VGA naar TV converter, deze zijn wel redelijk goedkoop.
Kwaliteit van de goedkopere uitvoeringen zal uiteraard niet topkwaliteit zijn, maar je zoekt een goedkope oplossing... :)
Pagina: 1