DVB-T op je pc (via pci)

Pagina: 1
Acties:
  • 9.372 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 20:56

renskoenraadt

Like No Other

Topicstarter
Tweakers,

Heeft een van jullie ervaring met een pci-kaartje van Satelco, waarmee je dvb-t televisie (Digitenne/KPN) zou kunnen kijken op je pc? Ik zag dit staan op hun site. Het is een pci kaart, waar je zo'n kaartje van Digitenne/KPN in zou moeten kunnen stoppen, echter weet ik niet wat daar allemaal nog meer voor nodig is, ik kan er niet echt wijs uit (mn duits is niet zo goed :P )

Voor de goede orde, dit is de site waar ik het over heb:

http://www.satelco.de/htm/shop/easywatch_pci/index.htm

Kies dan voor de onderste 5 plaatjes, deze dus: SATELCO EasyWatch Common Interface.

De vraag is dus, heeft iemand hier ervaring mee, weet iemand wat hier voor nodig is om dit draaiende te krijgen op mijn pc en lukt t uberhaupt wel (tis duits :Y) )

Thanks anyway

[ Voor 14% gewijzigd door renskoenraadt op 08-06-2006 14:50 ]

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-12 09:45
Moet het per sé PCI zijn? Anders kan je ook zoiets nemen: http://www.pinnaclesys.co...8DVB-S_DVB-T%29/PCTV+310e

Dit schijnt goed te werken! Ik heb zelf Digitenne geprobeerd te ontvangen met zo'n PVR 150 (is een standaard TV-ontvangertje), maar het wisselen van kanaal wordt dan onwerkbaar traag!

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Topicstarter
Weet je waar het om gaat, wij hebben hier al een digitenne set staan, aangesloten op de tv. Nu wil ik een 2e abbonnement erbij nemen, welke je dan voor de helft van de abbo kosten krijgt, en deze op mijn pc aansluiten. Dus wat je dan thuis krijgt is alleen zo'n kaartje. En dit kaartje kun je niet in een van de oplossingen van pinnacle steken, want dat is geen decoder.

Dit staat ook op de site waar jij naar verwijst:

quote/

Het digitale (DVB-T) gedeelte van deze TV-tuner werkt alleen met gratis digitale televisie (DVB-T), zoals in België en Duitsland via de ether wordt uitgezonden en niet met betaalde, gecodeerde diensten als Digitenne en/of KPN digitale televisie zoals deze momenteel in Nederland wordt uitgezonden.

\quote

Vandaar dat ik graag wilde weten ofdat dit met dat kaartje van Satelco wél gaat.

• adoy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-12 10:41

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

Ik ben hier ook een tijdje mee bezig geweest, omdat ik graag van KPN wou opnemen op de computer.
Ik heb uiteindelijk toen deze kaart gevonden...

http://www.twinhan.com/product_terrestrial_4.asp

Probleem is alleen dat het een vrij dure zaak wordt, omdat je ook een losse CAM module moet kopen, die CONAX ondersteunt. Nog een probleem is dat je die kaart (volgens mij) niet in nederland kunt kopen.

Wat eigenlijk nog vreemder is, is dat alle nederlandse computerwinkels DVB-T kaarten aanbieden, waar je in nederland alleen nederland 2 mee kunt kijken! :( (Omdat Nederland 2 niet versleuteld is! :) )

Dus volgens mij heb je aan die Pinnacle ook niets, want hier kun je geen CAM en kaart in plaatsen.

[ Voor 14% gewijzigd door adoy op 12-06-2006 08:41 ]

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02:28

Pubbert

random gestoord

Hoe zit het met het ontvangst bereik van DVB-T in Nederland? Is het nog steeds alleen voor de randstad? Duitsland heeft er een mooie site voor, en het is daar ook al grotendeels leverbaar, maar hier in NL lijkt het niet echt van de grond te komen :(

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Boeiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03-2020
Ik heb van het weekend dit kaartje gehaald voor mijn Notebook. Ik draai hierop MCE en kan nu TV kijken op mijn Xbox 360 via de helemooie extender functie. Echter vind ik de beeld kwaliteit nogal tegen vallen. Er zit zo'n klein antennetje bij die ik nu gebruik, je moet een op een juiste positie opstellen zodat hij niet stottert. Maar als ie goed loopt is er als nog een soort van blur in het scherm, in dit geval vooral rondom de spelers (voetbal). Dit is toch wel erg nadelig als je op een beamer kijkt.
Nu wil ik een beetere antenne zien te vinden (waarschijnlijk kpn antenne aanschaffen). Maar ik heb toch vaag het gevoel dat dit blur probleem eerder aan de kaart/video kwaliteit ligt dan aan de antenne. Iemand hier een gedachte bij?

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-12 16:52
Boeiend schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 00:39:
Ik heb van het weekend dit kaartje gehaald voor mijn Notebook. Ik draai hierop MCE en kan nu TV kijken op mijn Xbox 360 via de helemooie extender functie. Echter vind ik de beeld kwaliteit nogal tegen vallen. Er zit zo'n klein antennetje bij die ik nu gebruik, je moet een op een juiste positie opstellen zodat hij niet stottert. Maar als ie goed loopt is er als nog een soort van blur in het scherm, in dit geval vooral rondom de spelers (voetbal). Dit is toch wel erg nadelig als je op een beamer kijkt.
Nu wil ik een beetere antenne zien te vinden (waarschijnlijk kpn antenne aanschaffen). Maar ik heb toch vaag het gevoel dat dit blur probleem eerder aan de kaart/video kwaliteit ligt dan aan de antenne. Iemand hier een gedachte bij?
Als je geen echte blokken en haperende ontvangst hebt, maakt een betere antenne ook niet uit eigenlijk. Het probleem met Digitenne is dat ze veel teveel zenders in 1 kanaal proppen en daardoor de zooi zodanig sterk compressen dat je mpeg artefacten krijgt. En ja, dat ziet er heel lelijk uit. Als het goed is moet dit beter worden als 30 oktober de analoge signalen uitgeschakeld worden. Maarja, dan zullen er ook wel extra zenders bijkomen. Ik hoop dat ze er een beetje een tussenweg in vinden.

Overgens kan ik nog weleens navragen deze week op m'n werk wat de status van Nozema is en of er al meer zenders actief zijn hier in NL. (We kunnen overgens met een mooie richtantenne hier in Nijmegen ook de zenders uit de Randstad ontvangen en decoden met een usb-stick)

* Vorlon werkt bij een DVB-chip fabrikant.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

DVB is echte Audio & Video materie ;)

Move VB _> AV

Oslik blyat! Oslik!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-12 14:22
Ik ben hier ook geïnteresseerd in, hoeft niet perse via PCI, USB mag ook.

Maar moet je hier in Nederland geen apparaat hebben waar je een Smartcard in kan stoppen??

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Topicstarter
Ja klopt, er is ooit een apparaatje geweest van Hauppage, en deze zat ook even in het assortiment van Digitenne, maar is er vanwege compatibilitietsproblemen er weer uit gegaan. Ik heb hem zelf ook hier gehad, en t was echt drama...dit was dus via usb. Verder is het in nedeland zoals overal beschreven staat, gecodeerd dus je moet per se een box van digitenne of kpn hebben om de gecodeerde informatiestroom om te zetten in een tv signaal, alleen ned 2 kun je free to air ontvangen.

Verwijderd

Thund3r schreef op maandag 12 juni 2006 @ 10:25:
Hoe zit het met het ontvangst bereik van DVB-T in Nederland? Is het nog steeds alleen voor de randstad? Duitsland heeft er een mooie site voor, en het is daar ook al grotendeels leverbaar, maar hier in NL lijkt het niet echt van de grond te komen :(
Als de analoge uitzending via de ether stopt, zal er landelijke dekking [moeten] zijn. Dan kunnen mensen hun harkantenne vervangen door een settopboxje...

• BreeeZe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:31

BreeeZe

Devt

adoy schreef op maandag 12 juni 2006 @ 08:38:
Ik ben hier ook een tijdje mee bezig geweest, omdat ik graag van KPN wou opnemen op de computer.
Ik heb uiteindelijk toen deze kaart gevonden...

http://www.twinhan.com/product_terrestrial_4.asp

Probleem is alleen dat het een vrij dure zaak wordt, omdat je ook een losse CAM module moet kopen, die CONAX ondersteunt. Nog een probleem is dat je die kaart (volgens mij) niet in nederland kunt kopen.

Wat eigenlijk nog vreemder is, is dat alle nederlandse computerwinkels DVB-T kaarten aanbieden, waar je in nederland alleen nederland 2 mee kunt kijken! :( (Omdat Nederland 2 niet versleuteld is! :) )

Dus volgens mij heb je aan die Pinnacle ook niets, want hier kun je geen CAM en kaart in plaatsen.
Hier: https://www.satshop.nl/ca...ath=21_23&products_id=240 hebben ze de mantis versie, dat is met een nieuwere chipset en een geintegreerde CI module.

Ik heb zelf de DVB-C versie en ben er erg blij mee :)

edit:
Een CONAX cam hebben ze daar ook: https://www.satshop.nl/ca...?cPath=31&products_id=242

Idd een duur geintje, maar wees blij dat je geen DVB-C van Casema hebt, want dan moet je een Alphacrypt kopen en die kost bijna 2x zoveel ;)

[ Voor 14% gewijzigd door BreeeZe op 15-06-2006 23:36 ]

• Brupje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09 20:21

Brupje

3D nerd

BreeeZe schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 23:32:
[...]

Hier: https://www.satshop.nl/ca...ath=21_23&products_id=240 hebben ze de mantis versie, dat is met een nieuwere chipset en een geintegreerde CI module.

Heeft iemand ook ervaringen met deze kaart onder Linux?

Zie ook 123-3D voor 3D-printer stuff

• kingmob
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-11 11:33
Brupje schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 12:26:
[...]

Heeft iemand ook ervaringen met deze kaart onder Linux?
Hier ben ik ook zeer benieuwd naar. Ik zou zoiets graag in mijn HTPC hebben.

Ik dacht overigens dat de tweede smartcard altijd gratis was? Dat was wel zo toen ik mijn abbo afsloot iig, gelden die voorwaarden voor mij dan nog steeds?

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

BreeeZe schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 23:32:
[...]

edit:
Een CONAX cam hebben ze daar ook: https://www.satshop.nl/ca...?cPath=31&products_id=242

Idd een duur geintje, maar wees blij dat je geen DVB-C van Casema hebt, want dan moet je een Alphacrypt kopen en die kost bijna 2x zoveel ;)
Het probleem van dat soort kaartjes is dat ze geen hardware-MPEG2 codering ondersteunen. Ik ben er ook al een tijdje naar aan het kijken, maar dat is ondertussen voor mij wel een vereiste (heb nu een normale met software-codering). Software-codering werkt namelijk alleen met het programma van de fabrikant, of een paar (niet goed werkende) alternatieven. MediaPortal ondersteunt softwarematige codering NIET, dit zat wel in 2.0 RC1, maar is eruit gehaald wegens te grote problemen. Voornamelijk komt dat doordat het veel processorkracht kostte, MP liet het signaal eerst coderen, en daarna weer decoderen. MCE2005 ondersteunt dit in de praktijk ook niet.

Ik ben dus op zoek naar een Twinhan 3030 of 3040 met MPEG2 chip, maar die zijn er nog niet. :'(

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

• Brupje
  • Laatst online: 04-09 20:21

Brupje

3D nerd

kingmob schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 13:58:
[...]

Ik dacht overigens dat de tweede smartcard altijd gratis was? Dat was wel zo toen ik mijn abbo afsloot iig, gelden die voorwaarden voor mij dan nog steeds?
je mag tot 3 apparaten per abbo aansluiten. Zult wel wat moeten betalen voor de kaartjes (verzend/admin), maar per maand kost het niks extra's.

Zie ook 123-3D voor 3D-printer stuff

Verwijderd

Weet niet goed waar ik het moet plaatsen, dit is de enige relevante topic die ik kon vinden over de terrestrial variant van DVB en een nieuw topic hierover openen leek me zinloos. Bij deze:

Ik heb mezelf een tijdje terug van pinnacle een usb DVB-T ontvanger gekocht: de PCTV hybrid usb stick. Na een heel gedoe om de drivers van dat ding te kunnen krijgen (pinnacle support is WAARDELOOS btw, heb het zelf mogen uitzoeken) kon ik eindelijk beginnen met het toevoegen van kanalen (na aankoop van nieuwe antenne, de meegeleverde is compleet nutteloos).

Ik woon in België, dus de scan vindt de zenders één, ketnet/canvas en een hoopje radiozenders terug. (geen Nederland 1/2/3 spijtig genoeg, analoog zenden ze die hier wel uit :(). Het kijken zelf doe je in de Pinnacle Mediacenter software, en jongens wat een brakke software is dit!

Gewoon kijken zonder opnemen lukt al niet: Mediacenter crashet vrijwel direct. Vreemd genoeg kan ik WEL foutloos kijken wanneer ik op de "record" knop druk ipv op de "play" knop. Men harde schjif loopt dus vol terwijl ik kijk, maar door op low quali op te nemen kan ik dit nog in de hand houden. Vervelender is dat dit programma voor het minste crashet: screensaver springt aan of je wil het venster naar je tweede scherm verplaatsen en je vliegt er gegarandeerd terug uit. In het programma zelf kan je NIETS wijzigen: Wil je een instelling aanpassen (bijvoorbeeld wisselen tussen 16:9 en 4:3) moet je het programma sluiten en de (loodzware) configuratietool starten.

Ik ben dus niet echt tevreden van Pinnacle (in ieder geval de laatste keer dat ik van hen een product koop) en vraag me af:
- zijn er nog mensen die ervaring hebben met DVB-T ontvangers van Pinnacle
- weet iemand een goed alternatief qua software om DVB streams af te spelen? Ik heb dscaler geprobeerd, maar deze kan blijkbaar enkel het analoge deel van de stick aanspreken.

• Boeiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03-2020
Ik zit hier ook weer met een fijn probleempje. Ik heb een avermedia cardbus dvb-t geval in mijn notebook, deze had ik met wk aangeschaft om voetbal digitaal in via xbox360 mce extender in thuisbios te kijken. Dit lukte aangezien ned2 gratis werd uitgezonden en mce alleen ned2 kon instellen. Nu wilde ik met oudjaar de conference ook op de beamer gooien. Alleen blijkt mijn tv ontvangst in MCE niet meer te werken. Een tijdje geleden (volgens mij was ik toen in Vista aant kloten) had ik perfecte ontvangst van Ned 1,2,3, via de 360. Probleem is nu dat in Winxp MCE2005 bij het zoeken naar zenders niks wordt gevonden. Terwijl de avermedia tv software wel alle kanalen vindt, en alleen de gratis zenders kan weer geven. Ik dacht dat het misschien aan mijn drivers lag, ik heb net Vista in het Nederlands geprobeert en ook dvb-t geprobeerd, en daar kreeg ik het zelfde als in xp.
Mijn conclusie daaruit is dat door al het ferquentie verander gedoe van KPN kan MCE de zenders niet meer vinden. Daarnaast zie ik in mijn avermedia software dat een aantal commerciële zenders onder de zelfde zender naam/titel staan als ned1,2,3. Dus misschien ziet MCE ze dan wel maar stelt ze niet in omdat ie denkt dat ie ze niet kan weergeven (vanwege het non-freetoair).

Iemand bekend met dit probleem?

• Janusch
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-12 16:05
ik heb zelf het twinhan setje en nederland 1,2,3 werkt wel en ik heb ook een module om de kpn kaart erin te steken. Alleen zegt hij als ik betaalde zenders wilt kijken: Failed to play the program. (TMF enzo) de kaart is alwel geactiveerd en we hebben ook al een abbo enzo. Iemand een idee hoe dat komt? Ik heb er veel geld voor neer gelecht en zou graag willen dat alles het weer deed.

-Een nieuw topic starten leek mij overbodig.

[ Voor 14% gewijzigd door Janusch op 19-02-2007 09:37 ]

Verwijderd

Dat je Nederland 1, 2 en 3 kunt ontvangen via DVB-T (en niet alleen Nederland 2 zoals vroeger) komt doordat in december 2006 de analoge doorgifte van televisie is gestaakt in Nederland denk ik. Op een één of andere manier herkent het apparaat dus je smartcard niet. Zit er wel een Conax CAM-module in. Als er een CAM-module van een andere standaard in zit werkt de smartcard niet...

• Stoney3K
  • Laatst online: 21-12 03:34

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 22:35:
Dat je Nederland 1, 2 en 3 kunt ontvangen via DVB-T (en niet alleen Nederland 2 zoals vroeger) komt doordat in december 2006 de analoge doorgifte van televisie is gestaakt in Nederland denk ik. Op een één of andere manier herkent het apparaat dus je smartcard niet. Zit er wel een Conax CAM-module in. Als er een CAM-module van een andere standaard in zit werkt de smartcard niet...
Met een beetje standaard DVB-T module kun je met ProgDVB en de Poor Man's Cam met een normale Digitenne smartcard op de PC kijken. Ik wil het graag testen op mijn Conceptronic PCMCIA-kaartje, maar het probleem is dat die nog wat moeite heeft met de tuner in ProgDVB (kaart wordt wel herkend, alleen geeft geen signaal/beeld).

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-12 16:32
Stoney3K schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 04:42:
[...]

Met een beetje standaard DVB-T module kun je met ProgDVB en de Poor Man's Cam met een normale Digitenne smartcard op de PC kijken. Ik wil het graag testen op mijn Conceptronic PCMCIA-kaartje, maar het probleem is dat die nog wat moeite heeft met de tuner in ProgDVB (kaart wordt wel herkend, alleen geeft geen signaal/beeld).
Heb je dit probleem al opgelost? Ik zou namelijk ook graag zo'n PCMCIA kaartje willen om Digitenne op te kijken!

• kingmob
Waar ik aan zit te denken is om zo'n phoenix ding te gebruiken als cardserver. Als ik het goed begrijp kan je die gebruiken om meerdere tuners aan te sturen die allemaal softwarematig denken dat de CI aan een cam zit?
Als ik het goed begrijp moet je dus wel nog steeds tuners kopen met een CI-slot? Is er iemand die dit al eens heeft uitgeprobeerd? Het lijkt redelijk standaard te zijn bij satteliet (waar ik aan zit te denken om naar over te stappen).

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:14
We zijn een jaartje verder als toen het topic gestart is er is nu een usb versie van Anysee waar de smartcard van KPN in kan, ze zijn wel redelijk prijzig.

http://www.anysee.com/eng/index.php

Voorop gesteld dat je nog niet zo'n andere kaart gekocht hebt lijkt me dit beter.

• kingmob
Hmm, die oplossing heb ik nog nooit met smartcard gezien. Werkt het echter ook op linux?
Ook staat er 'smartcard support', maar er staat nergens volgens mij of dat voor conax is?

[ Voor 34% gewijzigd door kingmob op 26-05-2007 14:36 ]

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:14
kingmob schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 14:34:
Hmm, die oplossing heb ik nog nooit met smartcard gezien. Werkt het echter ook op linux?
Ook staat er 'smartcard support', maar er staat nergens volgens mij of dat voor conax is?
Ja hoor hij is hier gewoon te koop en werkt met de Conax kaart van KPN.
Of het op Linux werkt weet ik niet.
En zoals je op de link kan lezen werkt het met KPN.

https://www.satshop.nl/ca..._info.php?products_id=271
Pagina: 1