Toon posts:

[JS] Slideshow, laatste afbeelding flikkert in FF

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb wederom een probleempje. Ik heb een slideshow (klik) gemaakt waarbij er simpel wat plaatjes voorbij komen in een divje. Dit verloopt in feite soepel (interval staat nu wat hoog) in IE alleen in FF gaat er wat fout. De laatste afbeelding, ongeacht hoeveel afbeeldingen ik erin zet, flikkert.

Ik dacht in eerste instantie dat dit te maken kon hebben met het telkens opnieuw aanroepen van DOM objecten via getElementById en childNodes dus heb ik daarvoor de functie cachIt() gemaakt die dat zou moeten opvangen.

Een tweede waar ik nog aan dacht is de functie verwijzing naar moveIt() en stopIt() dmv:
oImg.onmouseover = stopIt;
oImg.onmouseout = moveIt;

Je voelt 'm al aankomen, dit heeft dus geen effect gehad. Heeft iemand een idee waarom die laatste afbeelding flikkert in FF?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik zie geen flikkering hier in FF :?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik heb het hier alleen aan de rechterkant van die foto met al die (witte) bomen (niet die met heuvels).
Zou het niet een combi van kleuren kunnen zijn waarmee de videokaart/monitor problemen heeft?

[edit]
Hmmm toch niet...in IE doet i het inderdaad wel...

[ Voor 30% gewijzigd door Saturnus op 08-06-2006 14:22 ]

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-07-2025

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Geen idee of het hier werkt, maar ik had ooit een javascript klok en die flikkerde ook in FireFox. Toen ik de klok in een SPAN had gezet ipv een DIV was het flikkeren weg.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik gebruik FF versie 1.5.0.4. Zou goed moeten zijn? Een collega van me heeft FF versie 1.5.0.3 maar die heeft dezelfde problemen.

Verwijderd

Topicstarter
Fatamorgana schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 14:30:
Geen idee of het hier werkt, maar ik had ooit een javascript klok en die flikkerde ook in FireFox. Toen ik de klok in een SPAN had gezet ipv een DIV was het flikkeren weg.
Een span element in geen block element dus dat zou niet goed moeten zijn. Het zijn overigens gewoon losse images die ik in de div hang dmv appendChild. Dan zou ik om de afzonderlijke images weer een divje moeten plaatsen? Lijkt me overbodig toch?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels om elke img een div gezet maar dat heeft ook geen effect.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Elke keer een bericht posten binnen 24 uur wordt ook opgevat als kicken. Let daar even op, wil je?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 14:34:
Een span element in geen block element dus dat zou niet goed moeten zijn.
Ik zie enkel 1 foto in IE, die veel te snel passeert.

Zowat elk element is "block"baar door dit zo te definiëren in een css.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:44
Sowieso is voor dit soort dingen setInterval bedoeld in plaats van setTimout. Het woord zegt het al: interval. Je kan dan dus constant een wachttijd en een actie uitvoeren.

Wat gebeurt er verder als je de snelheid verlaagd, gaat het dan wel goed?

Verwijderd

Topicstarter
djluc schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 16:38:
Sowieso is voor dit soort dingen setInterval bedoeld in plaats van setTimout. Het woord zegt het al: interval. Je kan dan dus constant een wachttijd en een actie uitvoeren.

Wat gebeurt er verder als je de snelheid verlaagd, gaat het dan wel goed?
Als ik de snelheid verlaag naar 500ms dan flikkert het nog steeds terwijl ik nu setInterval heb gebruikt.
Pagina: 1