Keyboard layout veranderd, waardoor?

Pagina: 1
Acties:

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
Hoi :)

Op het moment werk ik in Duitsland, en ik heb één vreemd probleem met een client. De keyboard layout staat hier standaard ingesteld op Duits. Ook staat Engels ingesteld aangezien dat soms fijner werkt (schijnt, ik heb hem altijd op Nederlands ;)).

Volgens mevrouw stond hij woensdag op Duits. Toen ze Donderdag terug kwam en wou inloggen stond hij op Engels, en kon ze haar wachtwoord in intypen omdat daar de letter y in voor kwam, en die staat op een Duits toetsenbord op de plek van de z ;)

Goed, bij het inloggen kun je die dus niet veranderen (kan het niet vinden iig), pas nadat je ingelogd bent. Ze gebruiken wel VMWare player met een speciale omgeving om in te developpen. Deze heb ik gechecked, en daarin staat de toetsenbord indeling ook gewoon standaard op Duits, met als 2e optie Engels.

Ze heeft geen nieuwe software geinstalleerd o.i.d. Systeem is Windows XP SP2. Updates onbekend maar redelijk recent dan wel helemaal up to date. Toetsenbord is dus Duitse layout ;)

Iemand enig idee waarom dit veranderd kan zijn? Ik heb overigens al aangeboden om de Engelse layout te verwijderen aangezien ze die nooit gebruikte, maar dat hoefde niet...

Alvast bedankt :)

[ Voor 6% gewijzigd door m33p op 08-06-2006 14:14 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Het klassieke logon scherm geeft iig. links onderaan in welke taalinstellingen er gebruikt worden.
Daarvoor wordt de system default gebruikt, dus dan denk ik dat er abusievelijk toch [en] als default is ingesteld...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• m33p
Hij is ook veranderd, maar hij stond niet als standaard :) Heb het met mn eigen ogen gezien en gecontroleerd. Evenals de VMWare machines en terminal sessies welke ze gebruikt heeft (terwijl het daar niet aan zou kunnen / mogen liggen).

• m33p
Ik schop hem. Niemand een logische verklaring? Kan natuurlijk een gebruikersfout zijn, maar het lijkt onwaarschijnlijk.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gebruikster per ongeluk sneltoetsen voor wisseling ingedrukt? Ik gebruik hier zelf ook VMware, en die is best een beetje picky qua hotkeys. Voeg daarbij het feit dat je middels wat alt-shift combo's makkelijk de keyboardinstellingen kunt veranderen en het feit dat mevrouw developer is en dus best wel wat zal copy/pasten of andere sneltoetsen zal gebruiken, en de kans dat het gebeurt wordt al een stuk groter :)
Overigens kun je als ik me niet vergis in VMware gewoon instellen welke hotkeys er wel en niet doorgestuurd mogen worden naar de virtuele host :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)