Toon posts:

Bios Setup

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Geen idee waar dit precies thuis hoort maar dan wordt t vast wel verplaatst.
Ik wou net met een cd linux gaan installeren, natuurlijk moest ik even in de bios veranderen dat de pc boot via een cdrom. Het probleem was alleen dat ik dit niet kon veranderen, kon wel in de bios komen als ik gewoon op enter drukte bij het vragen na het wachtwoord maar dan kon ik niks veranderen. Ik heb daarna een jumpertje op het moederbord omgekeerd zodat ik als nog in de bios kon komen. kon het wachtwoord nu wel veranderen, alleen moest ik weer het 'oude' wachtwoord invoeren. Ik weet deze dus niet. Is er 'een' manier om dit wachtwoord te achterhalen?

Want toen ik de jumper helemaal wegliet van het moederbord deed het beeldscherm het niet.
Als ik hem op zijn originele plaats laat vraagt ie dus om een wachtwoord voordat ik in de bios dingen kan veranderen. En als ik hem op een ander plekje plaats, kan ik dingen veranderen in de bios, maar na het opslaan zegt ie: replace the jumper and restart your system. Als ik hem dus weer terug zet. Zit dat wachtwoord er weer op.

Niet dat ik nou dagelijks met die bios in de weer ben, maar ik was er toch wel benieuwd naar.

Alvast bedankt en mvg, Tomm!

• NRGetic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2024

NRGetic

Fanatic

Even (een paar seconden ) de knoopbatterij verwijderen en er weer in zetten...hiermee reset je het BIOS en hiermee dus ook het password...

[ Voor 15% gewijzigd door NRGetic op 08-06-2006 14:08 ]

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Niet behoorlijk oninteressant:

Om welk moederbord en bios gaat het?

Dan zou je kunnen googlen op "$moederbord $bios reset bios" ;)

[ Voor 33% gewijzigd door CodeCaster op 08-06-2006 14:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
CodeCaster schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 14:09:
Niet behoorlijk oninteressant:

Om welk moederbord en bios gaat het?

Dan zou je kunnen googlen op "$moederbord $bios reset bios" ;)
Moet ik straks nog eventjes kijken, wou weten of er ook direct specifieke manieren waren die algemeen werken bij een bios en moederbord :)

• Tr4xt0rm
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-09-2025

Tr4xt0rm

Subtitle

je kan kijken in je mobo boekje

idd batterij eruit halen en dan schoefendraaier op de + en de - zetten zodat tie leeg loop

of er zit een knopje op van clear cmos die moet je minuut inhouden nadat je je hardware hebt losgekoppeld
dat ligt er maar aan welk mobo je hebt

Verwijderd

Topicstarter
oke iig bedankt voor de reacties, zal eens verder prutsen :D

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

VidoQ schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 14:13:
je kan kijken in je mobo boekje

idd batterij eruit halen en dan schoefendraaier op de + en de - zetten zodat tie leeg loop

of er zit een knopje op van clear cmos die moet je minuut inhouden nadat je je hardware hebt losgekoppeld
dat ligt er maar aan welk mobo je hebt
Waarom zou je de batterij laten leeglopen?
En je CMOS jumper omzetten hoeft geen minuut, simpelweg even op de andere pinnetjes zetten en weer terug.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Wat voor moederbord gaat het om, zo kunnen we ook niet echt helpen.
Verder staat er uitgebreid in de PMG FAQ hoe je je bios kan resetten. Bij gebrek aan eigen inzet/goed starten van een topic gaat dit topic op slot

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.