Wake On Lan related problem

Pagina: 1
Acties:

• eturfboer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-06-2025
Geachte damens en heren,

Wat ik uiteindelijk wil bereiken is mijn computer op te kunnen starten van een willekeurige locatie op internet. Wat ik daarvoor eerst moet doen is mijn WOL configuratie op orde krijgen. Hier begint het probleem. Heb met oude computers al enige ervarig en werkte toen zonder enige problemen. Ik heb nu op mijn huidige computer in de bios (netwerk kaart onboard en ondersteund WOL) de benodigde optie aan gezet. Als ik nu mijn computer afsluit en probeer een magic packet te zenden gebeurt er niets, althans zo lijkt het. De pc boot in ieder geval niet. Boot je hem nu handmatig (gewoon de knop in drukken) lijkt er nog niets gebeurt, maar als je je pc daarna weer afsluit komt er aan het licht dat er toch wat gebeurt is. Na het afsluiten van de pc (alles gaat uit alof hij uit is) boot hij na enkele seconden. Dit treed drie keer op.
Ik heb zitten zoeken op internet, maar het antwoord word in ieder geval volgesn mij nergens gegeven, danwel dat het zelfde probleem word besproken.

Nu ik hier toch een vraag stel, is het mogelijk om, door de betreffende poort door te linken naar de betreffende pc, magix packets te ontvangen om de kaart, verstuurd vanaf het internet?

Alvast bedankt voor alle reacties,
Eddie.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-04 16:59

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ik dacht dat het zo werkte, maar dit is meer een eigen idee daarover.. :)

Een magic packet, is een soort unicast naar het hardware adres van de netwerkkaart.
Dit is echter geen tcp packet, maar meer een ethernet frame.

De netwerkkaart (welke altijd onder spanning moet staan, iets wat de kaart en je mainboard moeten ondersteunen) ontvangt dit frame en geeft een signaaltje (vaak via een los kabeltje) aan het mainboard. Het mainboard checkt bios setting, (moet ik hierop reagren of niet) en start de PC op.

Er dus nogal wat factoren waar het vanaf hangt.

Of je het via de router aan de praat krijgt durf ik mijn hand niet voor in het vuur te steken.

hmm, onbaord kaart zou iig gewoon moeten werken.. Welk type netwerkkaart zit er op :? En zijn er misschien nog bios updates :?

[ Voor 9% gewijzigd door Equator op 08-06-2006 13:51 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Equator schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 13:49:
De netwerkkaart (welke altijd onder spanning moet staan, iets wat de kaart en je mainboard moeten ondersteunen) ontvangt dit frame en geeft een signaaltje (vaak via een los kabeltje) aan het mainboard. Het mainboard checkt bios setting, (moet ik hierop reagren of niet) en start de PC op.

Er dus nogal wat factoren waar het vanaf hangt.
Bijvoorbeeld of je in Device Manager hebt aangegeven dat de adapter de PC uit standby/hibernate/whatever mag halen.
Of je het via de router aan de praat krijgt durf ik mijn hand niet voor in het vuur te steken.
Niet altijd maar [search=wol over internet] zou iig iets meer moeten opleveren.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-04 19:29
Kijk eens op deze site die hebben software en een webbased progje om via internet je pc op te starten. Dus via internet is het wel te doen, alleen of je door de portforwarding heen komt weet ik niet. Wat misschien ook kan is: ik heb een simpele eminet router hier en daar zit de functie WoL op voor pc's. wat misschien zou kunnen is dat ding extern te benaderen via de webinterface en dan je packetje sturen.

verdwaalde ict'er op elektro!