[ISA] Installatie Front- en back end

Pagina: 1
Acties:

• Boogiman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-11-2025
Eyy peeps,

Ben bezig met het installeren van een front en backend isa omgeving op 2 servers. Ik heb de servers al ingesteld als front en een back.

Ons eerste probleem, is dat we geen internet verbinding kunnen krijgen op de back end. Front end hebben we wel gewoon verbinding.

Waar ik eigenlijk naar opzoek ben is een guide/tutorial die me uit kan leggen hoe ik nu alles moet instellen/installeren. Ben nog al een verschrikkelijke n00b als het op ISA aankomt.

Ik gebruik ISA 2004, Windows 2003 R2.

Heb ook via via gehoord dat het niet verstandig was dat er een AD op de backend geinstalleerd zou worden. Is dit waar?

Verwijderd

het is niet verstandig om ook maar iets anders dan ISA op de machine te installeren. Je gebruikt dit als Firewall en enig ander programma heeft een directe security impact op de firewall.

ook internetten vanaf de isa server zou ik niet toestaan (staat default ook dicht).

om de zaken te configgen >> isaserver.org heeft goede tutorials.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:47

• Sir_G-nius
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01 13:26

Sir_G-nius

- - -

Bedankt voor die websites! We hadden ze al, maar nu hebben we ze wat dieper bekeken. :)
Ik werk btw samen met Boogiman (de topicstarter)...

Ondertussen zijn we helemaal opnieuw begonnen. We hebben zowel op de front- als op de back-end ISA 2004 opnieuw geïnstalleerd.
Het is nu zo dat we een werkende DMZ hebben. (Eindelijk) :D
Even kort opgeschreven hoe het "aangesloten" is:

ISP -> ISA01 (Front-end) -> 'DMZ' -> ISA02 (Back-end) -> Clients.

Nu hebben we tot en met de Back-end gewoon internet (dus op de Back-end ISA server kunnen we het internet op). Alleen het grote probleem is nu dat de clients geen internet hebben..

We hebben al geprobeerd om verschillende proxy's in te stellen, dus de proxy van ISA01 of van ISA02 maakt niet uit. :/

Op het moment zitten we goed met de client in de knoop ik weet niet of er iemand is die nog tips heeft waar we naar kunnen kijken?

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:47
Op het moment zitten we goed met de client in de knoop ik weet niet of er iemand is die nog tips heeft waar we naar kunnen kijken?
Kijk eens naar de logging van ISA? Deze is goed te noemen, en heeft vaak snel aan waar het mis gaat.

• Sir_G-nius
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01 13:26

Sir_G-nius

- - -

Rolfie schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 09:27:
[...]

Kijk eens naar de logging van ISA? Deze is goed te noemen, en heeft vaak snel aan waar het mis gaat.
Volgens mij heeft het eerder iets met Routing endergelijke te maken. Welke proxy moet je normaal op de clients gebruiken? Die van de Front-end ISA server?

Maar we gaan zo naar de werkplek waar deze problemen zich allemaal voor doen, en dan zal ik de logs is nakijken. Bedankt. :Y)

• Boogiman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-11-2025
Goed, we hebben naar de logs gekeken, maar we konden niets vinden wat relevant was met het probleem dat de clients geen verbinding met het Internet.

Als we de client op de front end aansluiten, heeft hij wel internet, maar na dat we de client aansluiten op de back end (zoals het hoort) hebbe we geen verbinding.

Het lijkt net of de client de proxy gewoon niet kan vinden ofzo....
Pagina: 1