Toon posts:

[HTML] Vraagje aangaande een getimde functie.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik zit er al een tijdje over te denken om iets van een index pagina te maken, voor mezelf, met alle sites die ik dagelijks wil bezoeken. er zitten een aantal web games bij, en andere sites, die zichzelf resetten na een vaste periode, zoals 24 uur, of 12 uur, maar ook die om een bepaalde tijd resetten.

Wat ik wil weten, is of het mogelijk is om een soort "bookmark" pagina te maken die weet hoe lang het geleden is dat ik naar die site ben geweest.

Bijvoorbeeld: Ik laad pagina in... staat een rood kruisje naast link. Ik klik link aan. Laad bookmark pagina weer in, en er staat een groen vinkje naast. 24 uur later (of 12, of whatever) veranderd dat vinkje weer in een rood kruis, zodat ik weet dat ik er weer heen moet.

Of, eventueel, er een timertje naast de link staat, die aangeeft hoelang het geleden is dat er op die link geklikt is, die zichzelf reset, na het klikken.

En ideaal, zou een aflopende timer zijn, met een check sign, voor de sites die op vaste tijd resetten.

Ik ben een ENORME noob wat betreft html enzo, maar zou het fijn vinden als iemand me kan vertellen of dit kan, en zo ja.... hoe, of tenminste in welke richting ik zou moeten zoeken, want ik kan er niks voor vinden.

Alvast bedankt!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-02 09:23

André

Analytics dude

Ik denk haast dat je hiervoor zelf iets moet ontwikkelen. Dat kan heel simpel met wat javascript icm cookies of een serverside script icm een database. Alleen geef je aan zelf (nog) niet zo veel te kunnen op dit gebied dus zul je op zoek moeten naar kant en klare oplossingen.

Verwijderd

Ik weet dat dit volledig irrelevant is voor het product wat je voor ogen hebt, maar is het puur uit usability voor jezelf niet handiger om gewoon RSS-feeds te monitoren van de sites die je wilt bezoeken?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 13:17:
Ik weet dat dit volledig irrelevant is voor het product wat je voor ogen hebt, maar is het puur uit usability voor jezelf niet handiger om gewoon RSS-feeds te monitoren van de sites die je wilt bezoeken?
Helaas niet :) Het gaat me erom dat ik nogal wat sites heb die ik bezoek, internet based games, zoals Kingdom of Loathing, Legend of the Green dragon, en zo nog meer dingen. Ik ben nogal vergeetachtig, dus, weet ik vaak niet welke sites ik nou al gehad heb, en welke niet.

Het gaat niet zo zeer om nieuws berichten, maar meer, en mentale hulp bij het onthouden van wanneer nou precies nieuwe spelbeurten en dergelijke zijn.
André schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 12:45:
Ik denk haast dat je hiervoor zelf iets moet ontwikkelen. Dat kan heel simpel met wat javascript icm cookies of een serverside script icm een database. Alleen geef je aan zelf (nog) niet zo veel te kunnen op dit gebied dus zul je op zoek moeten naar kant en klare oplossingen.
Dat idee had ik zelf ook al ja... en volgens mij zou het ook niet zo heel moeilijk moeten zijn... maar ik heb me al zeker 4 jaar niet meer met websites bezig gehouden... en java script weet ik helemaal niks van.

Ben ook al druk opzoek geweest naar oplossingen op java script sites, maar vooralsnog niet echt iets gevonden, helaas.

Verwijderd

Ga eens naar http://live.com BETA is dat niet wat zoekt?