Met respect voor het model, maar hij leent zich niet om recht van voren geschoten te worden. Zijn linker en rechter ogen zijn niet symmetrisch en storen daarbij. Meestal is het de bedoeling om het model er mooier uit te laten zien dan hij/zij daadwerkelijk is. Genomen vanaf de zijkant valt het igg een stuk minder op
#1 had wat meer meegaant met de achtergrond gemogen, zodat je de achtergrond er veel minder nadrukkelijk aanwezig op stond. Verder vind ik de blik en houding van het model wel bij het beeld passen. De compositie verder is wat suffig.
#2 blik vind ik gaaf voor een portretfoto, maar het haar zit me wel wat te warrig.
#3 hier trekken 2 dingen mijn aandacht, het model (met 2 ongelijke ogen dus) en de muur die ter hoogte van het model scherp is. Dat de muur ook scherp is komt mij storend over...
#4 Waar neo vaak bij mij op hamert is dat ik hoofden aan de bovenkant vaak afkap. Ik schoffel hem vaak onder, maar hier vind ik het idd storend. Ook de hand die de broekzak in gaat had er van mij wat ruimer opgemogen. Daarnaast zien gestreken kleren er mooier uit dan gekreukte kleren. Het irritantste van foto's is, dat je de tijd hebt om naar details te kijken. Zorg daarom voorafgaand dat je aan alle kleine details gedacht hebt
#5 de groene achtergrond vind ik niet geheel bij de foto passen, verder wel een leuke compo / houding
#6 Een missende kruin wederom, daarnaast lijkt het alsof de WB niet geheel klopt
#7 Rode trui bij een rode tafel. Je onderwerp valt weg...
#8 vond ik net dat je te weinig headroom had, heb je hier zeker weten te veel. De foto doet me verder weinig, ergens vind ik het wat, maar aan de andere kant ook niet. Het rood komt flets over, wellicht ook veroorzaakt vanwege het licht dat vanachter komt (witte rand). Houding wat suffig en schoenen die er absoluut niet bij passen
Overigens, smaken verschillen uiteraard