[FTP] automatisch gebruikers chrooten in homedir

Pagina: 1
Acties:

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 20:10
Heb op het moment een ftp server draaien (glftpd), vind het ideaal dat je niet via ssh in hoeft te loggen om een gebruiker toe te voegen, kan gewoon via een ftp programma.

Ik wil echter dat als ik een gebruiker toe voeg dat er automatisch een homedir aangemaakt wordt in de /site/incoming/ map, en hier in gechroot wordt. Deze gebruiker moet er dan dus direct kunnen uploaden, maar mag niet in mappen van andere gebruikers komen.

Graag wil ik dat dit gewoon via de site adduser testuser testpass *@* gebeurt, ik weet dat je met glftpd kan scripten, maar hier kom ik echtg niet uit, ook niet met hulp van forum.glftpd.org

Het hoeft overigens niet persé glftpd te zijn, zolang je maar via een ftp client een gebruiker kan adden of, op een andere eenvoudige manier, iig niet via ssh.

• Sa1
kleine schop :)

• FiscBiker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:48
Als ik http://www.glftpd.com/files/docs/glftpd.docs even gauw doorblader, zie ik allerhande chroot-functionaliteit vanaf versie 1.16

• Sa1
FiscBiker schreef op maandag 12 juni 2006 @ 22:54:
Als ik http://www.glftpd.com/files/docs/glftpd.docs even gauw doorblader, zie ik allerhande chroot-functionaliteit vanaf versie 1.16
dat klopt. maar dan moet de home dir er al wel zijn, hij wordt teogevoegd aan de homedir van de group waarin hij zit.

Wat ik dus wil is dat als ik site adduser nieuwegebruiker wachtwoord ipadres uitvoer, dat hij automatisch een dir aanmaakt en zorgt dat de gebruiker hier kan uploaden, en dus ook alleen deze gebruiker.

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Weet je zeker dat je een server zo in wilt richten dat iedere gebruiker nieuwe users met wachtwoord en directories toe kan voegen?

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

• Sa1
Confusion schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 17:08:
Weet je zeker dat je een server zo in wilt richten dat iedere gebruiker nieuwe users met wachtwoord en directories toe kan voegen?
Nee, natuurlijk niet, dat mag alleen een gebruiker met admin rechten. Maar dat zit sowieso al in gltfpd, daar mag je alleen nieuwe gebruikers toeveogen wanneer je daar rechten voor hebt.

Zou idd wel lastig zijn als iedereen dat zou kunnen.
Pagina: 1