Afstand bank - lcd

Pagina: 1
Acties:
  • 77 views sinds 30-01-2008

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-02 08:48
ik lees hier veel verschillende dingen over de afstand tussen de kijker en zijn scherm. Sommige mensen roepen dat op 2,5 meter de 37 inch perfect is. En andere vinden de 26 inch net kunnen..
Ik zit thuis circa 2,5 meter afstand van de tv. Deze gaat kapot en ik ga een panasonic scherm bestellen. Zit alleen te twijfelen over de maat. Niet dat ik blokjes kan onderscheiden enzo dan wordt het toch ene grote teleurstelling.

Zelf zat ik te denken aan de 32 inch. deze kan ik vanaf de eetkamer tafel, 6 meter ook nog wel bekijken :+

Iemand die hier iets duidelijks over kan zegen??

Verwijderd

ik heb zelf ook 32inch en zit hier ongeveer 3 meter vanaf. Prima te doen, alleen wil ik/meeste tweakers altijd weer meer/beter/groter en sneller dus ja.... 8)7

Verder is er geloof ik zo'n stelling als:
3 x de diagonaal bij een 4:3 beeldscherm voor de ideale kijkafstand of
5 x de hoogte bij een 19:9 scherm.

succes met beslissen....

• Nevie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-02 19:35
Kan je niet bij een winkel langsgaan en zelf een beetje testen? Bij veel zaken staan verschillende maten TV's opgesteld, 3 grote stappen nemen en je staat op 2,5 meter afstand.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

dit is gewoon persoonlijk wat je zelf prettig vindt. Het is daarnaast een onderwerp dat al baker behandeld is, met een beetje zoeken kom je al een eind...

[search=kijkafstand formaat]

Maar nogmaals: wij kunnen jou niet vertellen wat jij prettig vindt kijken...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Dit topic is gesloten.