Toon posts:

[XP] Netwerkschijven niet zichtbaar in de verkenner

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een aardige tijd terug heb ik hier ook al eens een topic over geopend. Daar is nooit een oplossing op gekomen.
Nu heb ik weer bij een gebruiker het zelfde soort probleem.

Even situatie schets:
Tijdje terug is het domein opnieuw aangemaakt. Daarmee is met een tool het profiel gekopieerd van het oude domein naar het nieuwe domein. (op de pc zelf)
Ook zijn we sinds het nieuwe domein overgestapt op een Kixtart inlogscript in plaats van allemaal losse .bat bestanden.

Nu heeft 1 gebruiker 's morgens bij het inloggen problemen met zijn netwerken schijven. Deze zijn niet zichtbaar bij Deze Computer of De Verkenner. Maar wanneer je bij adres bijvoorbeeld P:\ intypt kun je daar gewoon bijkomen.
Als je bij Extra -> Netwerkwerkverbinding maken kijkt staan alle drive letters ook gemapt.

Wanneer de gebruiker zich dan afmeld en opnieuw aanmeld is het wel goed.

Ik kan niks vinden in de eventlogs. Op GoT zijn meerdere mensen die dit probleem hadden maar daar is nooit een oplossing bij gekomen.
Ook google leverde geen resultaten waar ik wat mee kan.
Microsoft is momenteel helemaal waardeloos. (hebben zij een ander zoeksysteem op hun site?)

Heeft er iemand een idee hoe ik dit kan oplossen, of me verder kan helpen?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:19

lier

MikroTik nerd

Een keer het profiel (werk je met roaming profiles) verwijderen en opnieuw aanmaken ?
Probleem onafhankelijk van de pc waarop gewerkt wordt ?
Server en client OS ?
IP instellingen (met name DNS) ?

Eerst het probleem, dan de oplossing