[php] template scripting

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• assass
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07-2024

assass

Salon GoT'er

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een script, plus alle rechten om deze te bewerken. Daar ben ik dus mee bezig, alleen ik kom er niet helemaal uit. Het script gebruikt namelijk templates.

Zodoende staan er allemaal template HTML files in met bijv.

Id nummer: <strong>{ID}</strong>
om de ID weer te geven op die plek

<td>{EVENT}</td>
om 'event' uit te laten voeren hier

adres: {adres} {huisnummer}
Om respectievelijk adres, huisnummer te laten weergeven op deze plek.

Het probleem is dat ik nog nooit met dergelijke template zaken te maken heb gehad, dus er niet weet mee om te gaan. Ik heb proberen uit te zoeken hoe ik zelf dergelijke regels als {TYPE} om het type in de template html weer te geven kan maken, maar kom er niet uit.

Is er iemand die weet waar ik uberhaupt op moet zoeken om hier over meer informatie te krijgen?

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Neem contact op met de auteur van het script ?

Verwijderd

assass schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 11:15:
Ik ben in het bezit van een script, plus alle rechten om deze te bewerken. Daar ben ik dus mee bezig, alleen ik kom er niet helemaal uit. Het script gebruikt namelijk templates.

Zodoende staan er allemaal template HTML files in met bijv.

Id nummer: <strong>{ID}</strong>
om de ID weer te geven op die plek

<td>{EVENT}</td>
om 'event' uit te laten voeren hier

adres: {adres} {huisnummer}
Om respectievelijk adres, huisnummer te laten weergeven op deze plek.

Het probleem is dat ik nog nooit met dergelijke template zaken te maken heb gehad, dus er niet weet mee om te gaan. Ik heb proberen uit te zoeken hoe ik zelf dergelijke regels als {TYPE} om het type in de template html weer te geven kan maken, maar kom er niet uit.

Is er iemand die weet waar ik uberhaupt op moet zoeken om hier over meer informatie te krijgen?
Volgens mijn moet je sowsieso even opzoeken met welke template parser er wordt gewerkt. Als je dat heb gevonden kun je zoeken wat alle functie en dergelijke allemaal beteken, dit verschilt namelijk nogal bij de Templateparsers.

Ik heb er ook niet vaak mee gewerkt dus neem me niet kwalijk als ik het verkeerd zeg ;)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:09

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Programming is gericht op het zelf programmeren. Het is niet de bedoeling dat we support gaan leveren op scripts van anderen. Daarnaast is hetgeen je vraagt in principe redelijk standaard string vervangen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Dit topic is gesloten.