Toon posts:

Advies over upgrade van mijn PC

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Huidig Systeem:
Processor : AMD XP 2700+
Moederbord : Asrock K7S8XE+ 3.0
Geheugen : Kingstong HyperX 1024MB DDR 400MHZ CL2.0
Harddiscs : 2 X IDE 120GB Maxtor 7200RPM 8MB Cache
Videokaart : Sapphire ATI Radeon 9600 256MB
Sound : Creative Audigi2
DVD : NEC 3550
Monitor : Acer nogiets 19" 8MS
Behuizing : GAAAAF! mooi design en alles 100% S.T.I.L
Powersupply : 350W Lownoise

Wat doe ik er mee?
Internetten, Gamen, Downloaden

Waar zat ik aan te denken?
Zowieso een nieuwe videokaart, wat deze is ruk voor battlefield 2
Een nieuw moederbord met PCI-E maar om eerlijk te zijn heb ik daar echt advies over nodig!
Het zal dus denk ik een nieuw moederbordje worden van mijn huidige is behoorlijk cheapo.
Daarnaast een goeie videokaart maar ook hier ben ik een beetje out of date wat de nieuwste technologie betreft.

Wat wil ik uitgeven?
200 tot 300 euro

Bedankt voor jullie adviezen alvast, alles is welkom!

(is mijn post nu wel goed?)

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:08
Vanwege je budget zou je ipv een nieuwe cpu en mobo ook alleen een nieuwe AGP videokaart kunnen zoeken, heb dit zelf laatst ook gedaan. Heb mijn ati 9600 vervangen door een 6800N, dit is welliswaar naar huidige maatstaven niet z'n hele topper, maar iig een hele vooruitgang op je vorige kaart. Ik kan bf2 hiermee wel aardig spelen.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

CPU loopt ook wat achter. Denk dat als je geld over hebt je voor een Athlon64 kan gaan, aangezien je gamed, en daar preseteren ze het beste afaik.

Neem desnoods een SLI moederbord, en als je later denkt dat je niet genoeg video vermogen hebt, zet je er gewoon nog een bij in SLI mode.
Vooral leuk omdat videokaarten op het gegeven moment natuurlijk een beetje verouderen en goedkoper worden. 2deHands nog een zelfde kaart op de kop tikken scheelt je nog meer, en is bij lange na niet zo duur als een gloednieuwe high end kaart kopen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Okay, een nieuwe processor zou ook prima zijn maar dan gaat het wel wat duurder worden denk ik, niet?...
Je hebt toch ook een 64 windows versie nodig als je een AMD 64 neemt? of ben ik daarover verkeerd geinformeerd?
Goed, een SLI moederbord klinkt prima, PCI-E is een beetje overbodig ofzo? heb er niet zo heel veel verstand meer van :( ik loop een jaartje achter met kennis.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 10:54:
Okay, een nieuwe processor zou ook prima zijn maar dan gaat het wel wat duurder worden denk ik, niet?...
Je hebt toch ook een 64 windows versie nodig als je een AMD 64 neemt? of ben ik daarover verkeerd geinformeerd?
Goed, een SLI moederbord klinkt prima, PCI-E is een beetje overbodig ofzo? heb er niet zo heel veel verstand meer van :( ik loop een jaartje achter met kennis.
Nee daar heb je niet perse 64bit windows voor nodig.
Het mag, maar is niet vereist en levert je geen performanceverlies op.
Drivers voor het 64bit platform zijn trouwens wat minder weid verspreid dan hun 32bit broertjes dus in dat opzicht is 32bit ook handiger.

PCI-E heb je standaard als je SLI neemt.
SLI bestaat nl niet met 2 AGP poorten.

SLI houd gewoon in dat je 2 PCI-E 16x slots hebt, en dat je desgewenst een 2de videokaart in het 2de 16x slot kan zetten en dan SLI inschakelen voor meer video performance.

@hier beneden: das dus niet waar. 32bit windows is even snel op een 64bit bak als 64bit windows.
WinXP64 is namelijk gewoon hetzelfde 32bit OS met een patch naar 64bit. Helaas wordt veel nog gewoon 32bits verwerkt, en dus levert 64bits windows geen extra performance op.

[ Voor 22% gewijzigd door McKaamos op 08-06-2006 10:58 ]

• Tr4xt0rm
  • Laatst online: 22-09-2025

Tr4xt0rm

Subtitle

als je de volledige snelheid van je cpu wilt halen moet je een 64 bits OS hebben idd

maar een 32 bits OS werkt ook op een 64 bits cpu

• Invisible_man
  • Laatst online: 12:08
SLI is per definitie met PCI-e. Verder hoef jeniet perse XP64 te nemen, deze blijkt (zelf echter geen ervaring mee) echter regelmatig confilicten te geven met 32 bits software, maar daar kan ik fout zitten....

• Saryon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-06-2022

Saryon

Xienix

Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 10:54:
PCI-E een beetje overbodig??? Ik denk dat je eerst maar even een beetje moet inlezen voordat je hier om advies gaat vragen, het is anders zo'n gedoe dat elk advies moet worden uitgelegd...

Deliriant isti Romani.

Verwijderd

Asrock 939Dual-SATA2. M1695 (PCI-e/AGP. Sound. LAN. SATA II. RAID) € 53,85

waarom dit moederbord ? nou hierop kun je eerst je oude videokaart nog plaatsen
en kun je later upgrade naar een pci-e videokaart

AMD Athlon 64 3200+ Venice (S939. 2.0GHz. 512KB. Boxed) € 127,25

deze cpu doet aan de eissen van ts

eventueel een andere cpu fan om alles iets stiller te laten lopen

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 10:57:
Asrock 939Dual-SATA2. M1695 (PCI-e/AGP. Sound. LAN. SATA II. RAID) € 53,85

waarom dit moederbord ? nou hierop kun je eerst je oude videokaart nog plaatsen
en kun je later upgrade naar een pci-e videokaart

AMD Athlon 64 3200+ Venice (S939. 2.0GHz. 512KB. Boxed) € 127,25

deze cpu doet aan de eissen van ts

eventueel een andere cpu fan om alles iets stiller te laten lopen
En je hebt dan nog 120 euro over voor een nieuwe videokaart.
Voor die prijs valt wel een mooie te scoren denk ik zo :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou qua cooling betreft zit ik top, je hoort gewoon niet of ie aan of uit staat dus die bijgesloten CPU cooler gaat er zowieso niet op, heeft dat bovengenoemde moederbord ook dat SLI gebeuren?

Ok, dit klinkt wel goed moet ik zeggen, enig idee welk videokaartje van 125 euro dan nog okay is?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2006 11:01 ]

Verwijderd

Ik zou gaan voor een relatief goedkoop sli moederbord. Koop hierbij een simpele videokaart als een 6800 gt ofzo... Op marktplaats wel te vinden voor ongeveer 150 euro. Moederbord ongeveer 100 euro. Dan kun je later nog een keer denken aan een processor upgrade, al zou ik daar niet te lang mee wachten want denk dat dit niet uit te sluiten is. Ik zou je budget iets breeder maken als ik jou was en gaan voor een CPU + MOBO + Videokaart.

AMD Athlon 64 3000+ Venice (S939, 1.8GHz, 512KB)
95 euro

Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI (Sound, LAN, SATA II-RAID, 1394)
90 euro

6800GT / GS (merk is niet zo belangrijk, PCI-e)
Op marktplaats wel te vinden voor ongeveer 150 euro

Totaal 335 euro

(later zou je er nog een kaart bij kunnen zetten en kun je weer even vooruit. Een 6800 GT is goed genoeg om BF2 te spelen met redelijke instellingen... Wanneer je dit doet, let er wel op dat je waarschijnlijk een keer naar een nieuwe voeding toe moet)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

zie de sluitmessage in je vorige topic :)

Upgradevragen kan je het best stellen in het centrale Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 12 topic :)
Dit topic is hier niet op zijn plaats en gaat dus dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.