Inhoud van een IFRAME kopieren naar het Windows Klembord

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-02 00:58

lordsnow

I know nothing

Topicstarter
Geen script request, alleen een pointer in the right direction.

De situatie is als volgt:

Ik heb een HTML bestand (index.htm) met daarin een IFRAME. Standaard verwijst deze naar start.htm. In index.htm staan links die de inhoud van het IFRAME kunnen aanpassen.

Dit is een ingekorte versie van start.htm:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">

<HTML>
<HEAD>
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">

function ClipBoard() 
{
holdtext.innerText = copytext.innerText;
Copied = holdtext.createTextRange();
Copied.execCommand("Copy");
}

</SCRIPT> 

</HEAD>

<BODY bgColor=white leftMargin=0 topMargin=0>

<SPAN ID="copytext">

*** hier komt tekst ***

</SPAN> 

<TEXTAREA ID="holdtext" STYLE="display:none;">
</TEXTAREA>

<br>

<div align=center>
<BUTTON onClick="ClipBoard();">Copy to Clipboard</BUTTON> 
</div>

</BODY>

</HTML>

Dit werkt ook zoals verwacht - waneer ik op de knop "Copy to Clipboard" klik dan word netjes "*** hier komt tekst ***" in het Klambord geplaatst.

Maar... dat is niet zoals ik het eigenlijk wil hebben. Ik wil de knop en JavaScript verplaatsen naar index.htm zodat ik dat niet elke keer hoef toe te voegen aan de paginas die getoond worden in het IFRAME. Daar komt bij dat in het IFRAME ook tekst (txt) bestanden getoond gaan worden.

Het probleem is dat ik he-le-maal geen kaas gegeten heb van JavaScript.

Mijn (waarschijnlijk simpele) vraag is dan ook: stel ik plaats het JavaScript en de knop in m'n index.htm - wat moet er aangepast worden zodat toch de inhoud van het IFRAME naar het kladblok gaat? Moet ik dan gaan werken met document.iframe.weet-ik-veel-wat, of zo?

Zijn er andere (elegantere) oplossingen voor dit "probleem"?

//edit:
Welke oplossingen voldeden niet aan de verwachtingen toen je ging zoeken bij google naar 'JS accessing frame'

Dat waren dus geen termen waar ik op heb gezocht gister. Wel naar "javascript", "clipboard", "copy", "html" etc. Gister van 10 - 5 bezig geweest met zoeken en uitproberen / aanpassen van de verschillende gevonden JavaScript scriptjes... (tussen mijn normale werk door). Maar zoals ik al aangaf - mijn JavaScript kennis ligt beneden 0, en ik kreeg 't maar niet werkend. Vandaar toch maar mijn vraag om hulp. :)

//edit2:
Bij-de-weg: nog dank voor de reacties, beide. Ik zal in 't weekend er eens mee verder stoeien.

[ Voor 32% gewijzigd door lordsnow op 09-06-2006 12:51 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Welke oplossingen voldeden niet aan de verwachtingen toen je ging [google=JS accessing frame] ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Als je de html van de body van je iframe zoekt:

document.getElementById("ID_VAN_JE_IFRAME").contentWindow.document.body.innerHTML;