Toon posts:

[Access 2003] Automatische Invoer

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik ben bezig om een database te maken met adressen.
Er is een tabel met een aantal velden waaronder de keuze Heer of Mevrouw die gelinkt is met een query, zodat ik een drop down keuze heb voor Heer of Mevrouw. Nu zit er in hetzelfde tabel een kolom met Aanhef, Titel, Initialen en natuurlijk Naam.

Nu zou ik graag willen als dat ik bijvoorbeeld Heer kies er automatisch in aanhef het volgende zou komen te staan ; Geachte Heer + Titel + Initialen + Naam. En als Mevrouw word gekozen automatisch voor mevrouw word ingevoerd. Ik dacht zelf aan een IIf functie of zoiets, maar het wil niet lukken.

Na enige tijd zoeken op Google, dit Forum, Access Help en Tutorials ben ik er niet echt uitgekomen.

Zou iemand mij hier verder mee kunnen helpen.

Alvast bedankt,

Sven

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-07 12:59
Bij het genereren van formulieren kan je dit idd ergens met if statements aangeven, hoe dit precies moet zou ik thuis ff in mijn access boek moet nazoeken (ooit wel geweten).

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Visual Basic:
1
"Geachte " & [Persoon].[Aanhef] & " " & [Persoon].[Titel] & " " & [Persoon.Initialen] enz enz
Dit zou toch moeten werken op je huidige record?

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-07 17:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Waar hoort mijn topic? ;) Access-gerelateerde vragen horen in Officesuites en -software. :)

PRG>>OFF

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
Excuses..

Zal het onthouden..

Bedankt voor de aanwijzing

Verwijderd

Topicstarter
zwippie schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 10:44:
Visual Basic:
1
"Geachte " & [Persoon].[Aanhef] & " " & [Persoon].[Titel] & " " & [Persoon.Initialen] enz enz
Dit zou toch moeten werken op je huidige record?
Sorry voor deze 'noob' vraag :? , maar waar zou ik dit moeten invoeren??

• zwippie
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

In het rapport dat je maakt in Access bijvoorbeeld, of op het formulier zelf in een label, of in een samenvoegdocument in Word (in dat geval gaat het iets anders).

Waar wil je het hebben?

Nogmaals je vraag lezende lijkt het wel alsof je een aparte kolom wilt hebben met de voluit geschreven aanhef, die is samengesteld uit enkele andere kolommen uit dezelfde tabel. Dat is niet echt de mooiste oplossing denk ik (maar het kan wel).

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Verwijderd

Topicstarter
Aan Zwippie,

Ik heb inderdaad bepaalde velden, maar het probleem is wat ik wil maken is in het Duits, aangezien ik veel met Duitsland te maken heb. Dus voor mannelijk word het Sehr geehrter + Beroepstitel + Initialen + Naam en voor vrouwelijk word het Sehr geehrte + ......

Ik heb dus een keuze tussen Herr of Frau per record. en als ik dan Herr zou kiezen zou er automatisch een aanhef moeten komen, en zowel voor vrouwelijk.

Misschien dat dit makkelijker is op te lossen, maar ik zou het anders niet weten.

Ik zou misschien, als je het goed vind de Database kunnen mailen, zodat je er een kijk op kan hebben wat er fout inzit???

MVR,

Sven

• zwippie
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Je zou het kunnen proberen met een bijwerkquery (zo heet het in Access).
Je wilt dan het veld 'aanhef' wijzigen in de juiste begroeting, afhankelijk van het geslacht van de persoon. Dat doe je in je bijwerkquery door het veld aanhef te veranderen, mede afhankelijk van wat het geslacht is, hiervoor gebruik je inderdaad IIf. (ik herhaal je nu een beetje ;) )

SQL:
1
UPDATE Persoon SET Persoon.aanhef = IIf([Persoon].[geslacht]="Man","Geachte meneer ","Geachte mevrouw ") & [Persoon].[titel] & " " & [Persoon].[voornaam] & " " & [Persoon].[achternaam];

Als je dit uitvoert krijgt elke persoon een keurige begroeting. Succes!

Verwijderd

Topicstarter
IK DANK U,

_/-\o_ Zwippie,

Ik heb het aangepast en in SQL gedumpt. Query uitgevoerd en perfect. Nu nog ff zorgen dat ie automatisch runt en ik kan weer heel erg verder..

Heel erg bedankt voor de moeite en voor de hulp.

Sven
Pagina: 1