Toon posts:

Advies oude beamer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

ik kan een oude beamer krijgen en hoef alleen de lamp te vervangen. De lamp gaat 350 euro ex btw kosten en dit is de beamer

http://www.projektoren-da.../mitsubishis120e.php?cs=s

Is dit wat voor gewoon simpel films kijken en wat tv ?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben je nou wel of niet deze user?

SanderTje!

[ Voor 158% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2006 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat ben ik niet. Hoezo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 14:38
Ansi-Lumen: 9 Gewicht: 77
Kontrast: 5 dB: 43
Schwarzwert: 87 Stromverbra.: 91
Bild Gesamtpunkte: 34 Projektor Gesamtpunkte: 70

Geen idee hoe die score (van de site die jij noemt) precies opgesteld is.

Maar het lijkt mij dat ze voor 'schwartzwert' een zeer lage score hebben neergezet.
Samen met het feit dat het ding officieel een contrast ratio van 200:1 heeft, geeft dat de volgende conclusie:

Zwart is niet zwart op deze projector.

Voor 'goed film kijken' word een contrast ratio vanaf 700:1 of 800:1 aangeraden. Samen met een aantal ansi-lumen van eveneens rond de 800 (dat levert deze beamer wel).
(Meer is niet nodig: dan word het wit te fel, is niet fijn in een netjes donker gemaakte kamer.)

Al met al lijkt het mij persoonlijk een slechte koop. Te wit beeld en dus absoluut geen leuke ervaring. (Wederom: persoonlijk zou ik me daar heel erg aan storen.)

ps. ben zelf ook nog op zoek naar een beamer hoor, dus iemand met meer praktijkervaring kan het waarschijnlijk iets beter onderbouwen.

Happy Blessings <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 13:34

Jag

Nee niet doen. Beetje doorsparen heb je een veel betere nieuwe. 350 euro investeren in zo'n oude LCD beamer zou ik niet doen. Hele lage resolutie en veels te laag contrast. Daar valt niet normaal een film mee te kijken. Dan is elke donkere scene grijs.