Win XP HE Afsluitprobleem

Pagina: 1
Acties:

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-02 23:54

renskoenraadt

Like No Other

Topicstarter
Tweakers,

Sinds een aantal dagen heb ik een probleem bij het afsluiten van mijn pc. Dit komt tot uiting wanneer ik op de normale manier mijn pc wil afsluiten, start -> uitschakelen -> uitschakelen. De pc lijkt dan af te gaan sluiten, sluit ook enkele pictogrammen rechtsonder, maar blijft daarna hangen. Ik kan dan helemaal niets meer doen, maar afsluiten doet de pc ook niet. Heeft iemand enig idee hoe dit kan gebeuren?

p.s. Wanneer ik mn pc dan via de aan-knop (4 sec. vasthouden) uitzet, krijg ik bij de volgende boot GEEN melding dat Win XP HE niet goed afgesloten is...hoe gek...

Thanks

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Wel eens in je loglijsten gekeken wat er voor meldingen staan ;) (systeembeheer)

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Topicstarter
Nope nog nooit, echtr lijkt t me sterk dat ik daar in kan komen, want zoals ik al zei, wanneer ik op de knop afsluiten heb gedrukt kán ik niets meer doen. Of zit ik verkeerd te denken? (then explain plz ;) )

Verwijderd

renskoenraadt schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 10:23:
Nope nog nooit, echtr lijkt t me sterk dat ik daar in kan komen, want zoals ik al zei, wanneer ik op de knop afsluiten heb gedrukt kán ik niets meer doen. Of zit ik verkeerd te denken? (then explain plz ;) )
Je zit verkeerd te denken :) Je moet even naar de Event Viewer toe, dit doe je als volgt:

Start -> Uitvoeren - > eventvwr

Daar even rondkijken wat u allemal voor errors kunt vinden die hier mischien wat mee te maken hebben ;)

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Topicstarter
Nope, geen errors die daarmee te maken kunnen hebben, op het moment van afsluiten, gisteravond bijvoorbeeld, rond een uur of half 12, staat er geen foutmelding.

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Start je PC eens op in veiligemodus, daarna loglijsten bekijken, bij geen problemen PC weer afsluiten en in normale modus opstarten......... en kijken of t probleem nu weg is.

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Topicstarter
Nee, ik snap daarom ook niet wáarom het probleem weg zou moeten zijn, alleen omdat je de pc een keer in veilige modus hebt opgestart...Hij geeft iig geen fouten aan tijdens het afsluiten, ook niet in de loglijsten...dus daar ligt het iig niet aan.
Pagina: 1